مؤسسه قرآنی در روستای اندبیل خلخال راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4003149
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

مؤسسه قرآنی در روستای اندبیل خلخال راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از راه‌اندازی مؤسسه قرآنی در روستای اندبیل خلخال خبر داد و افزود: به همین منظور این اداره آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کند.

رضازاده// موسسه قرآنی در روستای اندبیل خلخال راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی،‌ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، روز گذشته، 15 مهرماه در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی روستای اندبیل خلخال، اظهار کرد: انتخاب اندبیل خلخال، به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی کشور در سال جاری، افتخاری بزرگ برای مردم منطقه و  استان دارالارشاد اردبیل است.

وی با بیان اینکه روستاهای منتخب قرآنی از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شوند، افزود: با انتخاب روستای اندبیل به عنوان روستای قرآن، بسترهای لازم برای افزایش تعداد روستاهای قرآنی در دستور کار قرار گرفته و  بهره‌گیری از تجربیات فعالان قرآنی این روستا فراهم شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: خلخال از شهرستان‌های سرآمد کشور در فعالیت‌های قرآنی بوده که با انتخاب این روستا ما را در دستیابی به اهداف ترویج فرهنگ قرآنی جامعه کمک می‌کند.

بحرالعلومی ادامه داد: مؤسسه قرآنی در روستای اندبیل خلخال راه‌اندازی می‌شود که به همین منظور، فرهنگ و ارشاد اردبیل آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کند. قطعه زمینی برای احداث دارالقران روستای اندبیل از سوی یک خیر این روستا نیز محقق شده که بی‌شک زمینه توسعه روستای قرآنی اندبیل خلخال را فراهم خواهد کرد.

در ادامه، سیدغنی نظری، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس، نیز در این مراسم اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در قبال تمام استان مسئولیت دارد. انتظار داریم برنامه‌های مستند قرآنی برای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در این روستا عملی شود و در این زمینه مسئولان و متولیان مربوطه و بانک‌های عامل همکاری‌های لازم را داشته باشند.

در پایان از فعالان قرآنی روستای اندبیل خلخال با اهدای لوح و هدایا قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha