ارسال 283 اثر به سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل
کد خبر: 4001185
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

ارسال 283 اثر به سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: 283 اثر به دومین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل ارسال شده است.

رضازاده// 283 اثر به سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» ارسال شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، هفتم مهرماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: دومین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در بخش‌های اشعار فارسی - ترکی و اشعار عربی - کردی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد برگزاری این سوگواره، بیان کرد: بررسی ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت جزو دومین دوره از سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: علاقه‌مندان در قالب‌های مختلف شعری کلاسیک و شعر نو آثار خود را به دبیرخانه ارسال نموده‌اند.

وی با اشاره به این که 283 اثر از 19 استان و 41 شهر کشور به دبیرخانه ارسال شده است، بیان کرد: 77 اثر شعر ترکی، 176 اثر شعر فارسی، 2 اثر شعر عربی، یک اثر فارسی و ترکی و یک اثر نیز به زبان کردی و 26 مورد نیز شعر کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

بحرالعلومی تصریح کرد: اختتامیه دومین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر در ۲۷ ماه صفر مصادف با ۱۲ مهرماه با حضور شعرا، مداحان و شخصیت‌های فرهنگی برگزار و از نفرات برگزیده تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha