افتتاح المان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 4000276
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

افتتاح المان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی

المان شهدای گمنام و فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

افتتاح المان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی به همراه فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه، سوم مهرماه با حضور استاندار اردبیل و روسای دانشگاه‌های استان در این دانشگاه افتتاح شد.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی یکی از کار‌های ماندگار معماری استان است، تصریح کرد: با استفاده از چنین طرح‌ها و پروژه‌هایی می‌توانیم دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

بهنام‌جو، با بیان اینکه استان اردبیل در مسیر توسعه صنعتی قرار دارد، ادامه داد: با افتتاح فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی، فضای آزمایشگاهی از هزار متر به ۳ هزار متر ارتقا پیدا کرد و این کار موجبب تقویت بیشتر ارتباط جامعه و دانشگاه می‌شود.

وی اظهار کرد: در شرایط کرونا نه تنها فعالیت‌های دانشگاه کمتر نشده است بلکه حتی کار‌هایی انجام شده که در شرایط عادی هم امکان انجام آن سخت بود.

استاندار اردبیل، افزود: ساختمان کتابخانه مرکزی و ساختمان دانشکده علوم اجتماعی و در خرداد ماه سال‌جاری خوابگاه متاهلی خیرساز و مرکز نوآوری را افتتاح کردیم و به بهره برداری رسید.

بهنام‌جو به هزینه‌های توسعه‌ای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۴ میلیارد تومان برای تکمیل المان شهدای گمنام و ۱۶ میلیارد تومان هم برای فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی هزینه شده است.

وی به جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ با ۲۰۰ پله صعود رتبه ۶۰۰-۵۰۱ در بین هزار و ۶۶۲ دانشگاه از سراسر دنیا و رتبه ۵ در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی را به دست آورد.

استاندار اردبیل، با بیان اینکه شهدا زنده اند و این حرف قرآن است، تصریح کرد: سعادتمندان کسانی هستند که از دوستداران امام حسین(ع) باشند و شهدا مسیر سیدا‌لشهدا را رفته‌اند.

انتهای پیام
captcha