روستای نمونه قرآنی اندبیل خلخال به روایت تصویر
کد خبر: 3997438
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

روستای نمونه قرآنی اندبیل خلخال به روایت تصویر

روستای اندبیل خلخال، با وسعتی در حدود 220 هکتار در فاصله یک کیلومتری از مرکز شهرستان خلخال و در جنوب استان اردبیل قرار دارد که امسال به عنوان روستای نمونه قرآنی کشور انتخاب شد.

رضازاده// روستای نمونه قرآنی اندبیل خلخال به روایت تصویربه گزارش ایکنا از اردبیل، روستای اندبیل خلخال، با وسعتی در حدود 220 هکتار در فاصله یک کیلومتری از مرکز شهرستان خلخال و در جنوب استان اردبیل قرار دارد که از شمال غرب به روستای علی‌آباد، از شرق به ارتفاعات خانقاه و باغرو، از جنوب شرق به روستای خانقاه سادات و از غرب و جنوب غرب به شهر خلخال محدود می‌شود.

آب و هوای روستای اندبیل در تابستان معتدل و در گرم‌ترین روزهای تابستان حدود بیست درجه سانتی‌گراد و در زمستان سرد است و حوزه جغرافیایی خلخال از جمله قلمروهای تاریخی آذربایجان است.

در کتاب‌های جغرافیایی و تاریخی سده‌های دوم و سوم هجری قمری از جمله در کتاب «حدود العالم من المشرق الی المغرب» نیز به شهر خلخال اشاره شده و از شهرهای آذربایجان به‌شمار آورده شده است.

روستای اندبیل دارای سابقه طولانی سکونت می‌باشد و از طرف دیگر وجود آثار و بقایای قلعه کُفو و آتشکده آن، در محدوده ارتفاعات تفرجگاهی اندبیل (ارتفاعات دره بنات) نیز گواه بارزی بر قدمت طولانی روستای اندبیل است.

ناگفته نماند این روستا، امسال به عنوان روستای نمونه قرآنی کشوری انتخاب شد.

عکس: زهرا رضازاده
انتهای پیام
captcha