آموزش 3400 سرباز توسط جهاد دانشگاهی اردبیل در طرح «سرباز ماهر»
کد خبر: 3995694
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

آموزش 3400 سرباز توسط جهاد دانشگاهی اردبیل در طرح «سرباز ماهر»

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: در مجموع 3 مرحله اجرای طرح ملی «سرباز ماهر» در استان، 3400 نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی اردبیل بهره‌مند شده‌اند.

رضازاده// آموزش 3 هزار و 400  سرباز توسط جهاد دانشگاهی اردبیل در طرح «سرباز ماهر»به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، 16 شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: با احتساب مراحل اول و دوم این طرح که یک هزار و 480 سرباز وظیفه(آجا، ناجا و سپاه) دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را با موفقیت گذرانده‌اند، مجموع بهره‌مندان از خدمات آموزشی این طرح در استان به سه هزار و 400 نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مرحله سوم این طرح از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در پادگان‌های آموزشی شهید بیگلری شهرستان مشگین‌شهر و شهید مدنی شهرستان اصلاندور آغاز شده و ماهانه 480 نفر سرباز وظیفه توسط مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان اردبیل تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفته‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با اشاره به اینکه اجرای طرح سرباز ماهر در اردبیل به عنوان استان پایلوت از اسفندماه سال 1397 آغاز شده است، اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان اجرای این طرح به جهاد دانشگاهی که تجارب زیادی در زمینه آموزش دارد واگذار شد.

اوچی‌اردبیلی به اضافه شدن بحث آموزشی «سواد مالی و سواد رسانه‌ای» از مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر به خدمات آموزشی این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح، خدمات آموزشی در دوره‌های «مهارت‌های عمومی زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» به سربازان ارائه می‌شود.

وی افزود: همدلی و خودآگاهی، ارتباط مؤثر و ارتباط بین فردی، مدیریت هیجان و مدیریت استرس، مهارت مدیریت زمان، تفکر انتقادی، حل مسئله، آشنایی با قانون اساسی، سواد مالی و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از سرفصل‌های دوره مهارت‌های عمومی زندگی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، آشنایی با برنامه‌ریزی شغلی، رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراحل کسب و کار، مهارت بازاریابی و فروش و قوانین کسب و کار را از سرفصل‌های دوره مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد.

اوچی‌اردبیلی گفت: در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آموزش‌ها به صورت اعطای کتاب و برگزاری جلسات حضوری 8 ساعته رفع اشکال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهریورماه جاری برگزاری طرح سرباز ماهر با آموزش 480 نفر در استان در حال اجرا و ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان طرح مذکور در صورت کسب امتیاز لازم گواهینامه معتبر آموزشی با امضای جهاد دانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان ارائه می‌شود.

اوچی‌اردبیلی در پایان با تشکر از همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان با جهاد دانشگاهی در اجرای بهینه طرح سرباز ماهر، گفت: این طرح بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان ایجاد و افراد ضمن آشنایی با مقدمات شروع یک کار جدید می‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده خود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha