رونق اقتصادی در مناطق محروم استان اردبیل به‌مناسبت هفته دولت
کد خبر: 3994396
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

رونق اقتصادی در مناطق محروم استان اردبیل به‌مناسبت هفته دولت

هفته دولت، مزین به گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر ،فرصتی برای ارائه دستاوردها و اقدامات انجام یافته در طول یک سال گذشته با هدف رونق اقتصادی در مناطق محروم استان است.

رضازاده// رونق اقتصادی در مناطق محروم استان اردبیل به مناسبت هفته دولتبه گزارش ایکنا از اردبیل، هفته دولت، مزین به گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، فرصتی برای ارائه دستاوردها و اقدامات انجام یافته در طول یک سال گذشته است که به همین منظور طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در مناطق محروم استان به مرحله بهره‌برداری و افتتاح رسیده است.

4286 فرصت شغلی در اردبیل فراهم شد

ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل، دهم شهریورماه، در مراسم افتتاح از طرح‌های هفته دولت در اردبیل، اظهار کرد: هفته دولت امسال با 56 طرح حوزه اقتصادی زمینه اشتغال دو هزار و 126 نفر را فراهم کرد که اجرای این طرح از محل اشتغال پایدار روستایی صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به مرحله اجرایی رسید.

وی بیان کرد: در حوزه صنعتی نیز 56 طرح صمت، کشاورزی و گردشگری به مرحله بهره‌برداری رسید که 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌ها انجام یافته و در این زمینه نیز برای دو هزار و 160 فرصت شغلی فراهم آمده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای توسعه حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی جزو اهم مواردی است که در استان اردبیل مورد توجه واقع و به همین منظور تاکنون برنامه‌ریزی‌های اساسی و مهمی در حال انجام است.

عزیزی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها را تا پایان سال با جدیت ادامه خواهیم داد که امید می‌رود در این زمینه با اقدامات به عمل آمده شاهد تحقق رونق اقتصادی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل ورود کرونا اجرای طرح‌های اقتصادی با وقفه مواجه شده که این مسئله نیازمند تمهبدات اساسی و مهم برای رفع مشکلات موجود بوده و انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات هوشمندانه‌ای تا پایان سال مبنای کار قرار گیرد.

3000 طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم اردبیل اجرایی شد

بهروز رحیم‌زاده، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سه هزار طرح اشتغالزای روستایی، عشایری و مناطق محروم در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده که این مسئله با پرداخت تسهیلات به متقاضیان با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حمایت از اشتغال پایدار روستایی، عشایری و مناطق محروم استان اردبیل زمینه اشتغال‌زایی برای 10 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده تا چرخه تولید اقتصادی در مناطق محروم و روستایی نیز با سرعت قابل قبولی حرکت کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: برای اجرای طرح‌های اشتغال سه هزار و 500 میلیارد ریال منابع در استان پرداخت شده که تسهیلات پرداخت شده عمدتاً مربوط به مشاغل خانگی و طرح‌های زودبازده و کوچک است.

رحیم‌زاده ادامه داد: علاوه بر حمایت‌های انجام یافته اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی را در دستور کار قرار داده‌ایم که این مسئله نیز مورد توجه واقع شده و طرح‌های اشتغال‌زا با حمایت بانک‌های عامل به متقاضیان معرفی خواهد شد.

اجرای طرح روستای بدون بیکار در مناطق محروم اردبیل

طهماسب فرهنگ، سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل، گفت: تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های استراتژیک محور روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق های خرد محلی زنان روستایی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این مجموعه در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از کسب و کارهای خرد با پرداخت تسهیلات کم‌بهره‌ در دستور کار قرار گرفته و طرح روستای بدون بیکار در روستاهای سوهای نمین و موییل مشگین‌شهر اجرا شده است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل، بیان کرد: یک هزار و 313 فقره تسهیلات روستایی با مبلغ 98 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای 2 هزار و 79 نفر، پرداخت شده که در ادامه این فعالیت‌ها نیازمند حمایت‌ها هستیم.

فرهنگ از ارائه تسهیلات کم‌بهره 4 تا 5 درصدی به کارآفرینان خبر داد و گفت: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا برای توسعه برنامه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در سطح استان برنامه‌های موفقی اجرا و مشکلات و موانع موجود را برطرف‌سازی کنیم.

بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی ۱۰ روستای خلخال

سردار اسماعیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، اظهار کرد: پروژه گازرسانی به روستا‌های برندق، سفید آب، سجهرود، آهو، جعفرآباد، زاویه جعفرآباد، چنارق، گیلوان و خانگاه علیا از توابع شهرستان خلخال با اعتبار ۷۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌های گازرسانی بیش از ۱۱۰۰ خانوار روستایی شهرستان خلخال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

اسماعیلی به تکمیل پروژه‌های گازرسانی در روستا‌های مختلف اشاره و اظهارکرد: پروژه‌های گازرسانی به ۱۲۱ روستای استان نیز در دست اجرا است که با بهره‌مندی این روستا‌ها از گاز طبیعی، میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی در ادامه می‌افزاید: در حال حاضر ۵۱۵ هزار و ۳۰۸ مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان و در مجموع ۲۹ شهر و ۱۳۸۰ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل، مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی را اولویت شرکت گاز استان برشمرد و گفت: این نعمت خدادادی با تلاش و همّت کلیه دولتمردان و با هزینه‌های بسیار زیاد از طریق شبکه گازرسانی در اختیار همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان قرار گرفته و از کلیه همشهریان و مشترکین گاز طبیعی در استان و علی‌الخصوص مناطق تازه گازدار شده درخواست دارم تا در رعایت الگوی بهینه مصرف گاز طبیعی و همچنین رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز نهایت دقت را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha