واحدهای تولیدی اردبیل از مشوق‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3992253
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

واحدهای تولیدی اردبیل از مشوق‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: ارائه برنامه‌های حمایتی به واحدهای تولیدی در سه محور تملک اراضی و تامین زیرساخت‌ها، اعطای مشوقات و برنامه‌های حمایتی در دستور کار قرار گرفته است.

رضازاده// واحدهای تولیدی اردبیل از مشوق‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، 31 مردادماه، در بازدید از شهرک‌های صنعتی اردبیل، اظهار کرد: توجه به توسعه صنایع کوچک از اهمیت بسیار بالایی در تولید و اشتغال کشور برخوردار بوده که به منظور حمایت از این نوع صنایع، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و به دنبال آن، شرکت شهرک‌های صنعتی استانی تشکیل شده است.

وی گفت: صنایع کوچک نقش مهم و حیاتی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کنند و این نوع صنایع به عنوان ستون اصلی خلاقیت و تولید یک کشور محسوب می‌شوند که ارائه برنامه‌های حمایتی به واحدهای تولیدی در سه محور تملک اراضی و تامین زیرساخت‌ها، اعطای مشوقات و برنامه‌های حمایتی در دستور کار قرار گرفته است.

اهلی ادامه داد: صنایع کوچک به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالقوه از قبیل نیروی انسانی گسترده و نعمت‌های فراوان خدادادی، شرایط برای رشد و توسعه آن بسیار آسان‌تر و زودبازده‌تر از صنایع بزرگ‌تر است.

وی تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی را بر اساس همین ضرورت توجه به صنایع کوچک برشمرد و افزود: در یک نگاه ساده می‌توان وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی را در سه بخش تملک اراضی و تامین زیرساخت‌ها، ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: این شرکت در بخش تامین زیرساخت ها تلاش نموده است تا با تملک اراضی مورد نیاز و تامین اعتبارات لازم، نسبت به آماده‌سازی و فراهم نمودن بسترهای مناسب از قبیل تامین آب، برق، گاز، مخابرات، فیبر نوری، معابر و مسیرهای دسترسی، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تصفیه‌خانه فاضلاب، فضای سبز و سایر خدمات مرتبط برای سرمایه‌گذاران اقدام کند.

وی ادامه داد: در بخش ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز تشویقات مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده که از قبیل واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، بخشودگی پیش از موعد، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تعاونی و چندین مشوق دیگر می‌توان اشاره کرد.

اهلی تصریح کرد: در بخش برنامه‌های حمایتی حوزه صنایع کوچک نیز تلاش می‌شود تا با ارائه برنامه‌های متنوع از قبیل کلینیک‌های کسب و کار، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید واحدهای تولیدی از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، خوشه‌های صنعتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ده‌ها برنامه مختلف دیگر، نسبت به افزایش کیفیت تولید و اشتغال و افزایش سطح دانش و فروش واحدهای صنعتی اقدام شود.

انتهای پیام
captcha