قضات به ۲ اصل رازداری و امانتداری مقید باشند
کد خبر: 3985400
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

قضات به ۲ اصل رازداری و امانتداری مقید باشند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: قضات و مترجمان رسمی با رعایت ۲ اصل امانتداری و رازداری نقش بسیار تأثیرگذاری در احقاق حقوق عامه دارند که باید پایبند به این موارد مهم باشند.

رضازاده// قضات به 2 اصل رازداری و امانتداری پای‌بند باشندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، 29 تیرماه، در مراسم‌ تحلیف کارآموزان قضایی و مترجمان رسمی دادگستری استان اردبیل، اظهار کرد: قضات و مترجمان رسمی با رعایت دو اصل امانتداری و رازداری نقش بسیار تأثیرگذاری در احقاق حقوق عامه داشته و بایستی پایبند به این موارد مهم باشند.

وی با اشاره به این که صدور آراء در برخی از پرونده‌ها برحسب ترجمه متون و اسناد است، گفت: برخورداری از دقت و حساسیت در بین مترجمان رسمی یکی از اولویت‌های اساسی بوده که در آموزه‌های دینی نیز سفارش ویژه‌ای به رعایت این مهم شده و نیازمند توجه ویژه است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ادامه داد: جایگاه و منصب قضاوت منتسب به ائمه اطهار(ع) می‌باشد که این مهم ارزش و قداست آن را محرز و به همین منظور انتظار می‌رود تا قضات با در نظر گرفتن تعهد و تخصص در راستای صدور آرا با در نظر گرفتن عدالت‌محوری گام بردارند.

کثیرلو تصریح کرد: برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف مورد نظر برای احقاق حقوق عامه مردم و برقراری عدالت در جامعه اسلامی خط قرمز دستگاه قضائی بوده و بایستی برای ارتقای برنامه‌ها و اهداف از ظرفیت‌ها و امکانات موجود به نحو احسن استفاده شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود همکاری و مشارکت قاضیان با دستگاه قضائی روز به روز گسترده‌تر شود تا خروجی و نتایج مورد انتظار برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان حاصل و شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha