طرح تکریم از نوگلان قرآنی در اردبیل اجرا شد
کد خبر: 3976610
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

طرح تکریم از نوگلان قرآنی در اردبیل اجرا شد

فرمانده حوزه ۶ خواهران سمیه(س) اردبیل، از اجرای طرح تکریم از نوگلان قرآنی خبر داد و گفت: استقبال اعضای حلقه‌های صالحین و مربیان قرآنی برای اجرای این طرح بسیار خوب بود و امیدواریم بازتاب مناسبی نیز در سطح جامعه به ویژه نوآموزان قرآنی و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان این انقلاب داشته باشد.

طرح تکریم از نوگلان قرآنی در اردبیل اجرا شدرقیه دخت‌آذر، فرمانده حوزه ۶ خواهران سمیه(س) اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، از اجرای طرح تکریم از نوگلان قرآنی خبر داد و گفت: استقبال اعضای حلقه‌های صالحین و مربیان قرآنی برای اجرای این طرح بسیار خوب بود و امیدواریم بازتاب مناسبی نیز در سطح جامعه به ویژه نوآموزان قرآنی و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان این انقلاب داشته باشد.

وی افزود: مجموعه پایگاه‌های بسیج در جذب نفرات خود همواره دارای دو رویکرد مهم بوده است، اولین رویکرد نخبه پروری قرآنی به معنای شناسایی استعداد‌های برتر و جذب آن‌ها در جهت رشد و تعالی تحت نظر اساتید مجرب و انقلابی و رویکرد دوم نیز جذب نخبگان قرآنی جهت استفاده از تجربیات آنان در جهت پرورش و ایجاد بستر‌های رشد در مساجد و پایگاه‌های علمی بسیج بوده است.

دخت‌آذر، با اشاره به ترویج ارزش‌های دینی در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین برکات انس گرفتن با محافل قرآنی خدمت به مردم برای ترویج معارف قرآنی در وضعیت کنونی جامعه است که می‌تواند بهترین سد دفاعی در برابر تهاجمات و آسیب‌های اجتماعی باشد.

فرمانده حوزه ۶ خواهران سمیه(س) اردبیل، تصریح کرد: برخی از مردم ادعا دارند، چون قرآن عربی است از قرائت آیات خودداری کرده و تنها ترجمه را ملاک قرار می‌دهند، خواندن ترجمه هم خوب است، اما باید توجه کنند که آشنایی با الفاظ عربی و ترجمه در کنار یکدیگر هستند و نمی‌توان یکی را از دیگری متمایز کرد. در واقع آشنایی با روخوانی و الفاظ و ترجمه معرفت ابتدایی است و پس از آن لازم است این مفاهیم به عنوان معرفت دینی در جامعه پیاده‌سازی شود.

دخت‌آذر، یادآور شد: برای ایجاد جذابیت قرآنی در جامعه زیرساخت‌ها همچون مساجد، محافل و جلسات قرآن، مؤسسات و خانه‌های قرآنی در شهر‌ها و روستا‌ها فعال هستند، محافل قرآن باید به مکانی برای ایجاد همبستگی و هم‌افزایی و به مکانی برای رشد و پرورش نوآموزان قرآنی تبدیل شوند، اما در این محافل حرکت‌های درست اجتماعی تعریف نمی‌شوند. همه اینکه قرآن رهنمون هست را قبول دارند، اما مکانی برای این همبستگی وجود ندارد و لازم است برای برنامه‌ها و رفع مشکلات اجتماعی در زمینه‌های مختلف مکانی همچون محفل‌های قرآن وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha