سیره پیامبر(ص) تنها راه نجات‌بخش جامعه از حربه‌های دینی است
کد خبر: 3959058
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

سیره پیامبر(ص) تنها راه نجات‌بخش جامعه از حربه‌های دینی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تنها راه نجات‌بخش جامعه اسلامی از حربه‌های دینی و تهاجم‌های فرهنگی است.

سیره پیامبر(ص) تنها راه نجات‌بخش جامعه اسلامی از حربه‌های دینی استنادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تنها راه نجات‌بخش جامعه اسلامی از حربه‌های دینی و تهاجم‌های فرهنگی است.

سقاء اظهار کرد: مکتب سیدالشهدا(ع) میراثی جاودانه است که تاریخ به عظمت آن رویداد بزرگ گواهی می‌دهد، مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که پیرو آن مکتب مقدس بوده و ایثار و شهادت در راه خدا را والاترین افتخار می‌دانند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، خاطر نشان کرد: برای ایجاد جذابیت قرآنی در جامعه زیرساخت‌ها همچون مساجد، محافل و جلسات قرآن، مؤسسات و خانه های قرآنی در شهرها و روستاها فعال هستند، محافل قرآن باید به مکانی برای ایجاد همبستگی و هم‌افزایی در جامعه تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: همه مردم قرآن را به عنوان رهنمون زندگی خود قبول دارند، اما مکانی برای این همبستگی وجود ندارد و لازم است برای برنامه‌ها و رفع مشکلات اجتماعی در زمینه‌های مختلف مکانی همچون جلسات قرآن وجود داشته باشد.

مبعث پیامبر اکرم(ص) بهترین فرصت برای نشر مبانی قرآنی است

سقاء، نامگذاری روز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) به نام روز جهانی قرآن را بهترین فرصت برای نشر هرچه بیشتر مبانی قرآنی دانست و اظهار کرد: این ابتکار بسیار هوشمندانه است و با کنار هم قرار گرفتن دو ارزش مهم، قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌توان برای گسترش هرچه بیشتر معارف دینی گام برداشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی متنوع کانون‌های مساجد در مناسبت‌های مختلف باعث احیای کارکردهای مختلف دیگر در مساجد و فعالیت نوجوانان و جوانان در ابعاد مختلف شده است.
سقاء بیان کرد: مهمترین نیاز مساجد در حال حاضر با توجه به دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب حضور پرشور نوجوانان و جوانان هست که این مهم با وجود فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، قرآنی و هنری در کانون‌ها محقق شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز جوامع اسلامی تحت تهاجم سخت‌ترین حربه‌های دینی، تهاجم فرهنگی، تهاجم فکری و چه تهاجم عقیدتی و باوری قرار گرفته است در این راستا باید مسلمانان بیش از پیش هوشیار و آگاه و بصیر باشند و بدانند آنچه مایه سعادت دنیوی و اخروی هر انسانی بوده، پیروی از رسول اکرم(ص) بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: دین اسلام در هر عصر و زمانی جوابگوی تمام خواسته ها و نیازهای بشری بوده است، پس باید از روش و منش پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم چرا که معنویت یکی از نیازهای اصلی بشر بوده و دین اسلام هیچگاه و در هیچ زمانی کهنگی نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به صفات و ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص)، خاطر نشان کرد: صداقت و امانتداری از صفات ویژه ایشان دربین مردم بوده و بهره‌مندی از این خصلت‌ها، زمینه ابلاغ رسالت و جهانی شدن دین اسلام را فراهم ساخت، فلذا پیروی از سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) تنها راه سعادت جامعه است.

سقاء تصریح کرد: یکی از علل عمده مشکلات پیچیده امروز مسلمانان، دوری از سیره پیامبر(ص)، نداشتن درک لازم از آن در امور فردی، خانوادگی و اجتماعی است، چرا که اسوه و الگو بودن پیامبر، مقتضی آشنایی و عمل به سیره ی عملی او است، و هر گونه انحراف از آن ما را از رسیدن به اهداف قرآنی محروم می‌کند.

انتهای پیام
captcha