برگزاری شایسته مهرواره فرهنگی کانون نیازمند همکاری سازمان‌های فرهنگی است
کد خبر: 3957381
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

برگزاری شایسته مهرواره فرهنگی کانون نیازمند همکاری سازمان‌های فرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تشریح اهداف برگزاری مهرواره فرهنگی کانون گفت: برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی مستلزم مشارکت و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان است.

برگزاری شایسته یک رویداد فرهنگی ملی در استان نیازمند همکاری سازمان‌های فرهنگی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ۱۳ اسفندماه در جلسه مسئولین ادارات استان، با تشریح اهداف برگزاری مهرواره فرهنگی کانون، گفت: طراحی مهرواره‌های ملی با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم‌رنگ شدن نسل کودک و نوجوان در فضا‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی و تبعات ناشی از این اتفاق از جمله کاهش تحرک و افزایش وزن و چاقی، توسط کانون استان با هدف؛ ترویج روحیه نشاط و شاد، ترغیب به تحرک و پویایی، تشویق به دقت در ارتفاعات محیط پیرامون و آشنایی با عوارض چاقی در دو بخش ادبی «شعر و داستان» و اینفوگرافی، اقدامی است که برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی مستلزم مشارکت و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه همراهی استانداری، شورای اسلامی و شهرداری اردبیل، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بانک ملی و سازمان بسیج هنرمندان، بیانگر همگرایی ارزنده دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی استان بوده و هم اکنون آموزش و پرورش استان از طریق شبکه شاد نسبت به اطلاع‌رسانی‌های لازم به جامعه دانش‌آموزش استان برای مشارکت اقدام نموده که قدردانی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ادامه داد: برگزاری شایسته این رویداد ملی در استان که برای اولین بار کانون استان متولی یک رویداد فرهنگی ملی می‌باشد، همکاری‌های بیشتری را لازم دارد که برگزاری این جلسه و مشارکت ادارات و نهاد‌های همراه اقدام ارزشمند و امیدوارکننده‌ای است که این همراهی‌ها می‌تواند استان را برای برنامه‌های ملی دیگری در استان آماده نماید.

احدزاده به نقش ارزنده صدا و سیمای استان در پوشش اخبار و همراهی با برنامه‌های کانون استان اشاره کرد و گفت: در صورت تداوم شرایط موجود، ایجاد بستر لازم برای پوشش اختتامیه این مهرواره می‌تواند مکمل همکاری‌های دستگاه‌های فرهنگی در این مهرواره باشد.

محمد سیمزاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خاتمه این نشست ضمن تبیین نقش کانون در شکل‌دهی به شخصیت فرهنگی و هنری نسل کودک و نوجوان، گفت: در میان دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مؤثرترین دستگاهی است که هم در حوزه ارتباط با این نسل و هم به لحاظ گستردگی خدمات این نهاد حتی در روستا‌های دورافتاده و دهستان‌ها می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تربیت نسل کودک و نوجوان ایفا کند.

وی در ادامه افزود: میزبانی برای این رویداد اتفاق مبارکی است که استان میزبان این مهرواره است نه فقط کانون و همه دستگاه‌ها از استانداری گرفته تا دستگاه‌های حاضر در جلسه موظف و مکلف به همکاری‌های لازم می‌باشند.

سیمزاری تصریح کرد: استان قابلیت‌های لازم برای حرکت‌های ملی و جشنواره‌های ملی را دارد و هر حرکت ملی که استان متولی آن می‌شود در جهش فکری کودکان و نوجوانان تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha