کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو تولید محتوای فرهنگی و قرآنی است
کد خبر: 3947288
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو تولید محتوای فرهنگی و قرآنی است

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب الزمان اردبیل، گفت: تولید محتوا‌های فرهنگی و قرآنی متناسب با فضای فکری نسل جوان و نیاز جامعه گره‌گشای بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو تولید محتوای فرهنگی و قرآنی استخدیجه قبایی، مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب الزمان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: اگر افراد از عواقب اعمال و رفتار ناهنجار خود آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند، مسلما در ارتکاب به افعالی که در جامعه ناهنجاری ایجاد می‌کند و یا باعث بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، گرایش به مشروبات الکلی و... می‌شود، اجتناب می‌کنند تا در آینده درگیر مسائل و مشکلات آن نباشند.

وی اظهار کرد: زمینه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی شامل رفتار‌های پرخطر، انحرافات جنسی، رسانه‌ای و آموزشی، قانون گریزی، خشونت، ارتکاب جرم، عدم رعایت اخلاق اجتماعی، رضایت از زندگی و نابرابری اجتماعی شناسایی شده است.

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب الزمان اردبیل، بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در جامعه این است که قلمرو اصول را روشن نکردیم فلذا گاهی بر یک هنجار اخلاقی توصیه شده که اینقدر نیاز نیست و برعکس عدم تاکید بر یک هنجار اخلاقی داریم که نیازمند تاکید است، مثلا نفس دروغ آنقدر که در فرهنگ مذهبی ما مورد اعتنا و توجه است در قرآن این مقدار تاکید ندارد.

قبایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: امروزه با حجم و گستره وسیعی از رسانه‌های مجازی روبرو هستیم که پیوسته درحال تخریب آموزه‌های جوانان ماهستند، اما ما باید از ظرفیت ایجاد شده در این فضا برای ارتقاء سطح فرهنگی جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه از سوی رسانه‌ها در برطرف شدن بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... بسیار حائز اهمیت بوده و تربیت نسل جوان مؤمن و پاییند به ارزش‌های انقلاب نیازمند کار منسجم فرهنگی است.

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب الزمان اردبیل، گفت: تولید محتوا‌های فرهنگی قرآنی متناسب با فضای فکری نسل جوان و نیاز جامعه گره گشای بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

قبایی ضمن تاکید بر تولیدات محتوایی فرهنگی و قرآنی در شرایط کنونی جامعه، اظهار کرد: فضای مجازی امروز حرف اول را می‌زند، ما باید تولیدات تخصصی خودمان در فضای مجازی فرهنگی و قرآنی را با جهش، روز به روز گسترش دهیم که این امر مهم همکاری مؤسسات قرآنی و فرهنگی استان را می‌طلبد که برنامه‌های مد نظر را به خوبی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده برای کسب یک مهارت معنوی بهره گرفت، تاکید کرد: چیزی که باید در این شرایط خاص کنونی به آن بپردازیم این است که یاد بگیریم در خلوت و به تنهایی، همدلی و اتصال معنوی را ایجاد کرده و به هر شکلی شده ارتباط خود را با خداوند دوچندان کنیم.

مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحب الزمان اردبیل، تصریح کرد: فرهنگ و هنر وقتی معنا پیدا می‌کند که برگرفته شده از قرآن کریم، سنت، بر پایه تعالیم پیامبر(ص) و معصومین(ع) باشد و با قرار گرفتن جامعه‌ای قرآنی اقدامات بهتر و خدمات شایسته‌تر انجام می‌شود و شاه بیت فعالیت و خدمات ما حوزه قرآن و عترت است.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha