مهدویت الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3937919
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

مهدویت الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی است

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی گفت: نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی باید برگرفته از فرهنگ مهدویت باشد و مهدویت الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی است.

مهدویت الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی استحجت‌الاسلام و المسلمین یاسر محمدزاده، امام جماعت شهرستان گرمی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: اعتقاد به امام و مهدویت نه تنها در زندگی فردی، بلکه در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه نقش آفرین است. نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی باید برگرفته از فرهنگ مهدویت باشد و مهدویت الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی است.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف گرفتن فرهنگ و اعتقادات اسلامی، درصدد از بین بردن سلامت روان جامعه هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

این کارشناس مذهبی، عدالت را یکی از شاخصه‌های مهدویت دانست و بیان کرد: وقتی ما می‌خواهیم تمدن اسلامی را شکل دهیم باید برنامه‌ریزی کنیم که مردم به سمت عدالت‌خواهی سوق پیدا کنند. صلح و دوستی نیز از جمله مواردی است که مدعی زیادی در طول تاریخ داشته است، اما هیچ کدام موفق نبودند چراکه بر اساس باور‌های ما تنها در جامعه مهدوی است که صلح و دوستی، کمال‌خواهی و آرمان‌گرایی به معنای واقعی کلمه و به طور وسیع در دنیا رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام محمدزاده تصریح کرد: حفظ دین و ایمان، ترک گناه، توبه، خودسازی، صبر و مقاومت، انتظار، دعا، خود اتکایی و عزت، مجاهدت و جهاد در راه خدا؛ در میان آن‌ها به دو مورد آخر اشاره می‌کنم چرا که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و متناسب با وضعیت کنونی جامعه اسلامی است.

امام جماعت شهرستان گرمی با بیان این که استکبار جهانی از تمام ابزار و امکانات علیه اسلام و ایران استفاده می‌کند، اظهار کرد: ضرورت دارد نسل نوجوان و جوان جامعه را به سمت مهدویت سوق دهند و تلاش خود را برای معرفی امام مهدی‌موعود(عج) به جهانیان به‌کار گیرند و بر ما نیز لازم است تا برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت در زمینه معرفی مهدویت و عاشورا تدوین کنیم و برای اقشار مختلف مردم اعم از کودکان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و روستائیان و عشایر بسته‌های فرهنگی مهدویت تعریف کنیم.

وی ترویج فرهنگ مهدویت را ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و با تاکید بر این‌که برنامه‌های مهدویت بایستی ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی باشد، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا به‌واسطه مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود و تنها راه مهار آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی مدون در حوزه دین و مناسبت‌های اجتماعی است.

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه هم اکنون این اعتقاد و باور به منصه ظهور رسیده است و انقلاب زمینه ساز ظهور است، گفت: در جامعه کنونی تداوم انقلاب، معنویت مردم و توجه جامعه به امام زمان(عج) نیازمند ترویج سبک زندگی اسلامی و برگرفته از فرهنگ مهدویت است.

انتهای پیام
captcha