ضرورت تبیین فرهنگ وقف کتاب در جامعه
کد خبر: 3936524
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

ضرورت تبیین فرهنگ وقف کتاب در جامعه

مدرس حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: تبیین فرهنگ وقف کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی امری ضروری در سطح جامعه است.

توسعه فرهنگ کتابخوانی امری ضروری در سطح جامعه استجعفر نامور، مدرس حوزه علمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: در شرایط کنونی نقش خیرین در بحث فرهنگ‌سازی وقف کتاب در کتابخانه امری بسیار ضروری است فلذا این امر سبب رونق گرفتن امر کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سخنان امام صادق(ع)، تصریح کرد: خداوند نعمت‌هایی به انسان داده که از جمله آن نطق گفتن و دیگری کتابت است، انسان تنها موجودی است که هر چه به ذهنش می‌آید می‌تواند به دیگران بگوید و بنویسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، تاکید کرد: ترویج فرهنگ وقف کتاب زمینه‌ساز مقابله با انحراف است و هر کشوری به سمت وقف برود رشد کرده و از خطرات مصون می‌ماند.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: تبیین فرهنگ وقف کتاب امری ضروری در سطح جامعه است و استمرار حیات طیبه واقف را در پی دارد.

نامور بیان کرد: کتاب بهترین وسیله ایجاد ارتباط است، بنابراین رشد کتابخوانی شرط توسعه فرهنگی و اقتصادی است که باید در جامعه فراگیر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، آموزش و پرورش را یکی از نهاد‌های تاثیرگذار در حوزه توسعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: این نهاد می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های هدفمند خود به نیاز‌های روحی دانش آموزان پاسخ دهد و انگیزه مطالعه، شناخت فضائل اخلاقی، فکر کردن و لذت خواندن را برای دانش آموزان فراهم کند و نسلی دیندار، با اخلاق، بردبار، فداکار و دانشمند تربیت کند.

این مدرس حوزه علمیه بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با هدف ارتقاء سطح فرهنگی جامعه تاکید و خاطر نشان کرد: کتاب بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم است و هرچقدر خانواده‌ها به ویژه جوانان از این امر مهم بهره‌مند شوند، شاهد شکوفایی در فرهنگ جامعه خواهیم بود و با افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در ارتقای سطح فرهنگی شهر گام‌های مؤثری خواهیم برداشت.

انتهای پیام
captcha