تشریح برنامه‌های جهاددانشگاهی اردبیل در هفته کتاب
کد خبر: 3935085
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

تشریح برنامه‌های جهاددانشگاهی اردبیل در هفته کتاب

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، برنامه‌های این نهاد به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های جهاددانشگاهی اردبیل در هفته کتاببه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۴ آبان ماه، برگزاری وبینار تخصصی «کتاب، سبک زندگی و جامعه سالم» و مسابقه کتابخوانی «دانایی، مانایی» را از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی توسعه امور فرهنگی در جامعه با همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهاد‌های فرهنگی است، اظهار کرد: هر ساله در مناسب‌های مختلف برنامه‌های متنوعی با هدف ارتقای سطح اطلاعات و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این نهاد برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری وبینار تخصصی «کتاب، سبک زندگی و جامعه سالم» در ۲۶ آبان‌ماه جاری خبر داد و افزود: این وبینار به همت انتشارات و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به صورت مجازی در سامانه آموزشی جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

اوچی اردبیلی، شناسایی مؤلفه‌های مرتبط با الگو‌های اسلامی - ایرانی سبک زندگی، نقش کتاب در تقویت یا تغییر سبک زندگی و فرهنگ عامه و تاثیر کتاب در افزایش تجربه‌های زندگی را از محور‌های این وبینار عنوان کرد.

وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی «دانایی، مانایی» به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، ویژه اعضا و دانشجویان جهاددانشگاهی استان اشاره و تصریح کرد: این مسابقه به صورت غیر حضوری از کتاب «اطلاعات بالینی درباره کووید ۱۹» که تالیف سجاد نریمانی و از انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل است، برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا سی‌ام آبان ماه می‌توانند با ارسال پاسخ نامه در آن شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بعد از جمع آوری پاسخنامه‌ها به سه نفر از جهادگران جهاددانشگاهی استان، دو نفر از اعضای خانواده جهادگران و سه نفر از دانشجویان که پاسخ صحیح داده اند جوایزی اهدا می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت‌های انتشارات این نهاد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این انتشارات با برنامه‌ریزی، نظارت، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در امور نشر کتاب، فعالیت‌های ارزشمندی را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های فرهنگی جهاددانشگاهی توجه به علوم مختلف و نشر آن در قالب کتاب است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳۰ عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل که یکی از مراکز مورد اعتماد دانشگاهیان و مولفان است به چاپ رسیده است.

وی به چاپ دو عنوان کتاب با موضوع معرفی و پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ در انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با وجود شرایط خاص جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا بتوانیم بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان گام برداریم.

انتهای پیام
captcha