آغاز امامت امام زمان(عج)؛ زمانی برای امید مستضعفان
کد خبر: 3930579
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

آغاز امامت امام زمان(عج)؛ زمانی برای امید مستضعفان

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی گفت: آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای امید مستضعفان و شادی منتظران تاریخ شیعه در جهان اسلام است.

آغاز امامت امام زمان(عج)؛ زمانی برای امید مستضعفانحجت‌الاسلام و المسلمین یاسر محمدزاده، امام جماعت شهرستان گرمی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: براى منتظران زمان غیبت همین پاداش کافی است که نام آن‌ها در زمره یاران امام عصر(عج) و از جمله کسانى ثبت‏ شود که آن حضرت را در هنگام ظهور همراهى می‌کنند.

وی بیان کرد: سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حقیقت امتداد غدیر، بلکه خود غدیری دیگر است و باید در چنین روزی با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعا‌ها به‌ویژه دعای «عهد» پیمانی دوباره بست.

محمدزاده، تأکید کرد: معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ولایت امام زمان(عج) به‌عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه است و این ولایت رکن و اساس دین، گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین است.

وی با بیان این که استکبار جهانی از تمام ابزار و امکانات علیه اسلام و ایران استفاده می‌کند، اظهار کرد: ضرورت دارد نسل نوجوان و جوان جامعه را به سمت مهدویت سوق دهند و تلاش خود را برای معرفی امام مهدی‌موعود(عج) به جهانیان به‌کار گیرند و بر ما نیز لازم است تا برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت در زمینه معرفی مهدویت و عاشورا تدوین کنیم و برای اقشار مختلف مردم اعم ‌از کودکان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و روستائیان و عشایر بسته‌های فرهنگی مهدویت تعریف کنیم.

امام جماعت شهرستان گرمی، ترویج فرهنگ مهدویت را ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و با تاکید بر این‌که برنامه‌های مهدویت بایستی ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی باشد، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا به‌واسطه مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود و تنها راه مهار آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی مدون در حوزه دین و مناسبت‌های اجتماعی است.

محمدزاده، گفت: برنامه‌های فرهنگی مهدویت بهترین سرمایه‌گذاری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و انتظار داریم که بخشی از آسیب‌های اجتماعی با تاسی به فرهنگ مهدویت حل شود.

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی افزود: آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای امید مستضعفان و شادی منتظران تاریخ شیعه در جهان اسلام است.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha