سبک زندگی شهدا الگوی جوانان باشد
کد خبر: 3924134
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

سبک زندگی شهدا الگوی جوانان باشد

مدیر هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، از برگزاری نمایش افلاکیان خاکی به مناسبت هفته دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و گفت: تبیین سبک زندگی شهدا، باید الگوی همه جوانان باشد و پیروی از این امر مهم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

تبیین سبک زندگی شهدا؛ سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه استعلی دانش، مدیر هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اردبیل، از اجرای نمایش افلاکیان خاکی هر شب به مدت یک هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس اردبیل خبر داد و گفت: این نمایش با هدف یادآوری ایثار و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس و اسیران و شهدای کربلا اجرا می‌شود.

دانش ضمن قدردانی از همکاری هنرمندان، بسیجیان و بزرگوارانی اعم از خواهران و برادرانی که در به ثمر رساندن این نمایش نقش آفرینی می‌کنند، بیان کرد: نمایش افلاکیان خاکی به سفارش سپاه حضرت عباس(ع) استان و به همت سازمان بسیج هنرمندان آماده اجرا می‌شود.

وی امنیت را یکی از پایه‌های استوار کشور دانست و اظهار کرد: دشمن همیشه به دنبال این است که امنیت پایدار کنونی در ایران اسلامی که در سایه خون پاک شهدا و هوشیاری و حضور همیشگی مردم به‌دست آمده است، را از ما بگیرد.

دانش با بیان اینکه در این نمایش به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز رزمایش کمک‌های مومنانه از زمان شیوع کرونا پرداخته شده است، افزود: با توجه به اینکه این نمایش همه ساله با حضور بیش از ۳ هزار نفر در محل باغ موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار می‌شد، در سال جاری به دلیل وضعیت پیش آمده ناشی از بیماری کرونا جهت حفظ سلامتی بازدید کنندگان با ظرفیت محدودتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است. باید وصیت‌نامه‌ها و سبک زندگی شهدا الگویی برای زندگی همه ما باشد و زندگینامه شهدا در قالب کتاب، فیلم و شعر گنجانده شود و به نسل‌های آینده منتقل شود.

مدیر هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، تصریح کرد: تمام تلاش خود را در راستای برگزاری برنامه‌های مربوط به هفته دفاع مقدس به کار بسته ایم تا بتوانیم گوشه‌ای از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان را در نمایشگاه دفاع مقدس اردبیل به تصویر بکشیم و پیام شهدا را به مردم و مخصوصا جوانان برسانیم.

دانش بیان کرد: ایثار و شهادت، به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی است که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست یابد و این مفاهیم اثرگذار و حرکت‌آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را به صورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند.

وی افزود: نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه، نیاز به برنامه‌ریزی و سازماندهی دارد و مسوولیت این امر بر عهده کلیه نهاد‌های فرهنگی در جامعه، است و انجام کار پژوهشی و مبنایی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد و لازم است قدم‌های اساسی در جهت ارائه الگو‌های درست به نسل جوان و متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی برداشته شود.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha