توجه به آموزه‌های قرآنی بهترین راه مقابله با توطئه دشمنان است‎
کد خبر: 3906602
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

توجه به آموزه‌های قرآنی بهترین راه مقابله با توطئه دشمنان است‎

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، گفت: توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی بهترین راه حل در راستای مقابله عملی با توطئه‌های دشمن به شمار می‌رود.

توجه به آموزه‎های قرآنی بهترین راه مقابله با توطئه دشمنان است‎سمیرا رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: دشمن هر روزه توطئه‎ای جدید را بر علیه کشورمان انجام می‌دهد و ما باید آمادگی لازم برای مقابله با این توطئه‌ها را داشته باشیم.
وی به اقدامات دشمنان بر علیه اسلام و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان هیچگاه دست از توطئه افکنی علیه مسلمانان برنمی‌دارند و انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نیز نتیجه برنامه‌ریزی چندین دهه‌ای دشمنان و درماندگی آنان در برابر پیروزی‌های جبهه مقاومت بوده است در حالی که توطئه به عنوان یک عمل عینی، برنامه ریزی پنهانی و اقداماتی است که با اتکا به روش‎های غیرقانونی، غیر اخلاقی و معمولا غیر مسالمت آمیز برای پیشبرد اهداف و مقاصدی خاص به قیمت لطمه زدن به منافع و حقوق دیگران به کار گرفته می‌شود.
رستمی تاکید کرد: تئوری توطئه، پدیده‎ای منحصر به منطقه یا کشور‌های خاصی از جهان نیست، بلکه پدیده‌ای است فراگیر و جهانی که در جوامع مختلف وجود دارد و ناشی از علل و عوامل گوناگون است.

مدیریت پیامبر اکرم(ص) در برابر فتنه‌های منافقان
معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، گفت: تاریخ اسلام سرشار از وقایعی است که بررسی دقیق و همه جانبه و عبرت آموزی از آن‎ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد و در این میان دست مایه قرار دادن سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) به عنوان اسوه حسنه و الگوی عینی، راهگشای بسیاری از مصائب و مشکلات فردی و اجتماعی مسلمانان خواهد بود.
رستمی اظهار کرد: پایداری و مقاومت پیامبر اسلام در برابر دشمنان داخلی و دفع فتنه آن‎ها مسئله بسیار مهمی است که باید به طور جدی مورد تحلیل قرار گیرد چرا که خطر مخالفان داخلی همواره وجود داشته و اختصاص به صدر اسلام و دوران ندارد.
وی بیان کرد: در آیات و روایات نشانه اصلی توطئه گران نفاق و دورویی بیان شده که قرآن کریم در آیات سوره منافقین
اشارات دقیقی پیرامون نشانه‌های منافقین و توطئه گران و راه‌های مقابله با آنان بیان نموده است.

سرچشمه نفاق و نشانه‌های منافقان و توطئه‌گران
وی خاطر نشان کرد: مساله نفاق و منافقان در اسلام از زمانی مطرح شد که پیامبر(ص) به مدینه هجرت فرمود و پایه‎های اسلام قوی و پیروزی آن آشکار شد.
رستمی گفت: خطر منافقان برای هر جامعه از خطر هر دشمنی بیشتر است، چرا که از یک سو شناخت آن‎ها غالبا آسان نیست و از سوی دیگر دشمنان داخلی هستند و گاه چنان در تار و پود جامعه نفوذ می‌کنند که جدا ساختن آن‎ها کار بسیار مشکلی است، به همین دلیل اسلام در طول تاریخ خود بیشترین ضربه را از منافقان خورده و نیز به همین دلیل قرآن سخت‎ترین حملات خود را متوجه منافقان ساخته است.
وی ضمن تاکید بر لزوم الگو گرفتن از بزرگان دینی در تمامی جنبه‎های زندگی، تاکید کرد: باید در تمامی ابعاد زندگی خویش سیره رسول‌الله(ص) را مدنظر داشته باشیم و آموزه‌های قرآنی را به عنوان برنامه اجرایی در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی در نظر بگیریم.
معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، ضمن تاکید بر لزوم توجه به وحدت بیشتر در جامعه، افزود: وحدت نیازمند تلاش جدی همه اقشار به ویژه روحانیون است و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

انتهای پیام
captcha