پوستر «هنرواره حبیب» رونمایی شد
کد خبر: 3903446
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

پوستر «هنرواره حبیب» رونمایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، از رونمایی پوستر «هنرواره حبیب»، در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با حضور مسئولان این عرصه در استان خبر داد.

از پوستر «هنرواره حبیب» رونمایی شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۱۸ خردادماه، در مراسم رونمایی از پوستر «هنرواره حبیب»، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد نام شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این هنرواره با هدف انعکاس و انتقال میراث گران سنگ هشت سال دوران دفاع مقدس و مقاومت اسلامی به نسل امروز و آینده تدوین شده است.  

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، ولایت مداری، تدوام و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ دفاع مقدس، دفاع از حریم آل الله و مقاومت بین الملل اسلامی (لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوریه و ...)، دفاع مقدس و جنگ نرم و دفاع مقدس امتداد خط سرخ عاشورا از جمله موضوع‌های این هنرواره است.
این مقام مسئول، ادامه داد: علاقمندان و هنرمندان متعهد می‌توانند آثار خود را در بخش‌های داستان کوتاه، شعر، نوا‌های حماسی و پوستر به دبیرخانه این هنرواره ارسال کنند.
واحد خاطر نشان کرد: چهل سال تداوم پایداری(به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) و سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز جان برکف اسلام و ولایت از بخش‌های ویژه این هنرواره است.
وی افزود: علاقمندان برای آشنایی با مقررات هر بخش و یا اطلاعات بیشتر در موضوع‌های هنرواره می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۷۴۴۳۰۱ – ۰۴۵ تماس حاصل نمایند و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به نشانی habib_fest ۲@ مراجعه کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۵ شهریورماه سالجاری خواهد بود و آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز در آبانماه سال‌جاری برگزار می‌شود و به چهار نفر از برگزیدگان هر بخش لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.
واحد یادآور شد: در بخش داستان تعداد صفحه‌های اثر از پانزده صفحه یا حدود چهار هزار کلمه تجاوز نکند و داستان‌های ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد و آثار به صورت تایپی در دو نسخه به همراه فایل اثر در قالب لوح فشرده ارسال شود البته محدودیتی از نظر کمّی برای ارسال آثار وجود ندارد.
این مقام مسئول عنوان کرد: در بخش شعر نیز اشعار می‌تواند به دو زبان فارسی و ترکی ارسال شود و محدودیتی در ارسال اثر وجود ندارد و دبیرخانه جشنواره، اشعار ارسالی را در قالب یک کتاب چاپ و منتشر خواهد کرد.
واحد بیان کرد: بخش سرود و نوای حماسی شامل نوای حماسی: شامل هم نوازی ساز و آواز در حوزه‌های موسیقی (سنتی، آذربایجانی، پاپ) با کلام، سرود: شامل تکخوانی و همخوانی گروهی، رزم نوازی: اجرای مارش و سرود‌های نظامی توسط یگان‌های رزم نواز نیرو‌های مسلح است.
وی ادامه داد: در بخش سرود و نوای حماسی نیز شرکت‌کنندگان باید لوح فشرده حاوی اثر را به همراه فرم تقاضا به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و هر اجرا شامل یک بخش بدون تنفس با مدت زمان حداکثر ۳۰ دقیقه خواهد بود و آثاری که در بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تولید شده است، مجاز به شرکت در این هنرواره است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، تصریح کرد: در بخش پوستر شرکت برای عموم هنرمندان استان آزاد است و آثار ارسالی می‌بایست متناسب با موضوع هنرواره طراحی شود و محدودیتی از نظر کمی برای ارسال اثر وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha