عاملان تفرقه بین شیعه و سنی مشرک هستند
کد خبر: 3855993
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

عاملان تفرقه بین شیعه و سنی مشرک هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر کس باعث تفرقه، بدبینی و شکاف در بین اهل تسنن و تشیع شود طبق آیه صریح قرآن کریم مشرک است.

عاملان تفرقه بین شیعه و سنی مشرک هستند/دشمنان با ابزار رسانه‌ای به دنبال استحاله دینی و مذهبی هستندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز، 19 آبان‌ماه در در جشن وحدت در شهر سنی‌نشین عنبران، اظهار کرد: تفرقه‌افکنان بین شیعه و سنی مسلمان نیستند و آن‌هایی که در فضای رسانه‌ای و مجازی اقدام به سوء تبلیغ علیه تشیع و همچنین تسنن می‌کنند هدفی جز اختلاف بین مسلمین ندارند.

وی با اشاره به اینکه توطئه دشمن و برداشت و تفاسیر خاص دینی عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان است، افزود: هر کس باعث بدبینی و شکاف در بین اهل تسنن و تشیع شود طبق آیه صریح قرآن کریم مشرک است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هدف دشمن در عصر حاضر ایجاد اختلاف مذهبی، قومی، قبیله‌ای و سیاسی در بین امت اسلامی است و مقابله با این خدعه خبیثانه نیازمند آگاهی و تقویت انسجام بیشتر در درون جامعه اسلامی است.

عاملی تصریح کرد: بزرگترین گناه ترویج نفرت بین بشریت و ایجاد ۲ دستگی و احساس بیگانگی نسبت به مسائل مختلف از جمله مسائل دینی و مذهبی بوده و هرکس به این امر ناپسند دامن بزند به شرافت و کرامت انسانی خیانت کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن برای استحاله بیشتر دینی، مذهبی و فرهنگی ابزار مختلف رسانه‌ای را در اختیار گرفته است، بیان کرد: کانال‌های ماهواره‌ای در همین راستا تمام ارزش‌های دنیای اسلام را زیر پا گذاشته و به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند.

امام جمعه اردبیل افزود: اکثر افرادی که در فضای مجازی اقدام به سوء تبلیغ علیه تشیع و همچنین تسنن می‌کنند هدفی جز اختلاف ندارند و نه شیعه هستند و نه سنی.

وی با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام تمامی مسلمانان در کنار پیروان مکاتب دینی و آسمانی دیگر خانواده واحد جهانی را تشکیل می‌هند، گفت: به تشخیص رهبر کبیر انقلاب اسلامی تنها عاملی که می‌تواند باعث زمین خوردن مسلمانان شود اختلاف است و باید از ایجاد آن بر حذر بود.

 عاملی با اشاره به خدمات نظام در منطقه سنی نشین عنبران اظهار کرد: بسیاری از مطالبات مردم عنبران در سال‌های اخیر محقق شده و باید از این بابت از دولت و مسئولان استان تشکر کرد.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال هم باید سرمایه‌گذاری جدید در منطقه شود و درباره توسعه صادرات و فروش صنایع دستی از جمله گلیم عنبران در بازار‌های جهانی نیز آمادگی وجود داشته و زمینه مهیاست.

امام جمعه اهل تسنن عنبران نیز در این آیین با اشاره به اینکه هفته وحدت حاصل تدبیر خردمندانه و یادگار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: باید این هفته را به عنوان الگو و برنامه اساسی در نظر گرفته و تمام مسلمانان را زیر لوای اسلام ناب محمدی متحد و منسجم کنیم.

حجت‌الاسلام سیدیاور مرادی افزود: هیچ اهل سنت و تشیعی مسلمانی را تکفیر نکرده و افرادی که در فضا‌های غیرواقعی و بر اساس منافع فردی یا گروهی اقدام به ایجاد اختلاف و زیر سوال بردن اسلام می‌کنند در حقیقت بویی از اسلام به مشامشان نرسیده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی مردم عنبران تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی این بخش آب آشامیدنی است که باید برای تامین آن به‌ویژه در روستا‌ها باید تلاش شود.

امام جمعه عنبران اضافه کرد: مردم مطالبات بیشتری در زمینه‌های مختلف دارند که یکی از آن‌ها اشتغال است و به سبب نبود اشتغال جوان‌های عنبرانی به شهر‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha