آفت تربیت امروزی، دامن‌زدن به بدعت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3781011
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

آفت تربیت امروزی، دامن‌زدن به بدعت‌های فرهنگی است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به برخی بدعت‌ها در زندگی اجتماعی، آفت تربیت امروزی را دامن‌زدن به بدعت‌های فرهنگی اعلام کرده و نتیجه این آسیب را سستی و ضعف ایمان در بدنه اجتماع دانست.

هجمه‌های فرهنگی دشمن، تاریخ و تمدن ایران را نشانه گرفته استبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته، ۲۳ دی ماه در همایش توانمندسازی مدیران، مربیان پرورشی و مدرسان درس تفکر و سبک زندگی گفت: در برهه حساس کنونی وظیفه خانواده‌ها، مربیان و مدرسان سنگین‌تر است و باید با مدیریت مناسب و تلاش بی‌وقفه نسل جوان را از این هجمه‌ها در امان نگه دارند.
عاملی با اشاره به اینکه مربیان تربیتی اصلی‌ترین میراث فرهنگی کشور هستند تصریح کرد: مربیان تربیت کننده نسل آینده هستند و در واقع آینده فرهنگی و علمی کشور را رقم خواهند زد.
وی بیان کرد: همچنین معلمان و مادران میراث‌های فرهنگی کشور هستند و آینده کشور به آن‌ها وابسته است و در صورت تربیت فرزند صالح و عالم یک نسل به آن‌ها مدیون می‌شود.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: تربیت در دوران کودکی و جوانی کارساز است و باید مادران در وهله اول و مربیان تربیتی در دوره دبستان اصول زندگی دینی و متناسب با فرهنگ بومی را به فرزندان آموزش دهند.
عاملی بیان کرد: مادرانی که بدون در نظر گرفتن فطرت الهی کودک گوشی و تبلت در اختیار او قرار می‌دهند مرتکب خطایی می‌شوند که از عواقب آن آگاه نیستند. کودکان علاوه بر آسیب دیدن چشم، دچار عواقب فرهنگی و آموزشی می‌شوند که در آینده نجات آن سخت می‌شود.
امام جمعه اردبیل با تاکید بر استخراج قصه‌ها و آموزه‌های دینی از بین روایات افزود: باید با این راهکار‌ها و استفاده از زبان قصه به صورت علمی و عملی با هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کرد.
رئیس کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان در ادامه تربیت دینی جوانان و نوجوانان را در سایه تلاش همه جانبه نخبگان جامعه فرهنگی کشور و تعیین نقشه راه علمی و عملی برای تضمین جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر تربیت و تعالی نسل آینده ما با محوریت قرآن انجام شود ما نباید هیچ نگرانی از بابت سلامت جامعه داشته باشیم.
امام جمعه اردبیل ضمن اشاره به برخی بدعت‌ها در زندگی اجتماعی، آفت تربیت امروزی را دامن زدن به بدعت‌های فرهنگی اعلام کرده و نتیجه این آسیب را سستی و ضعف ایمان در بدنه اجتماع دانست.
عاملی در پایان سخنان خود با اشاره به فضای مراکز آموزشی بیان داشتند: فضای مدارس و مراکز آموزشی باید یک فضای اسلامی باشد و در این فضا‌ها باید افرادی تعلیم داده شوند که بتوانند در آینده‌ای نزدیک عظمت اسلام را حفظ کنند و پاس دارند.
انتهای پیام

captcha