علی دژبانی، کارشناس پژوهشهای کاربردی تبلیغات اسلامی اردبیل در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: مبلغان مرزداران اندیشههای دینی و فرهنگی جامعه هستند، آنچه در کلام، قلم و هنر این سفیران سعادت موج میزند، بیداری نسلهای امروز و فرداهاست و تبلیغ، هنری است جاودانه که با تلاش پیگیر مبلغان بر تابلوی هستی به نمایش در میآید. در این میان تبلیغ دینی از اهمیت شایانی برخوردار است.
کارشناس پژوهشهای کاربردی افزود: دین اسلام، کاملترین شریعت آسمانی با «تبلیغ» متولد شد. بقا و جاودانگی آن نیز در سایهسار تبلیغ مبلغات و هدایتگران مذهبی به وجود خواهد آمد. از این رو آشنایی مبلغان فرهیخته و وارسته عرصه دینباوری با شیوههای گوناگون تبلیغی در سراسر گیتی امری ضروری است. آگاهی از ابزارهای تبلیغ و جدیدترین شیوهها و روشها به مبلغان این امکان را خواهد داد که افزون بر هدایت جامعه اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینی از ورود افکار و اندیشههایی که بر مبنای انسانگرایی، خداگریزی، دینگریزی و یا دینستیزی است، ممانعت به عمل آورند.
دژبانی ادامه داد: در جامعه کنونی بشری به علت گسترش ارتباطات و سهولت دستیابی به اندیشههای به ظاهر منطقی غرب و پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری در جوامع گوناگون و سرایت و گسترش پیامدهای منفی جریانهای فکری مدرنیته غربی در کشورهای شرقی و در حال توسعه و در نتیجه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتن کشورهای جهان سوم و در حال توسعه، تبلیغات دینی نیز باید تحولی ژرف یافته و در شیوهها و ابزارهای تبلیغات دینی تجدید نظر به عمل آید.