تجمع رهروان زینبی امروز در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3393813
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

تجمع رهروان زینبی امروز در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: درهمنوایی با عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) و در سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش تجمع رهروان زینبی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: تجمع رهروان زینبی، امروز 12 محرم در سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) در همنوایی با ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س) در اماکن و بقاع متبرکه برگزار می‌شود. قیامی با بیان اینکه این تجمع در 10 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد، گفت: زنان غیرتمند پیرو مکتب فاطمی و زینبی در این تجمع با به نمایش گذاشتن اوج ارادتشان به طریق فاطمی و زینبی در تبلیغ و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حفظ شعائر اسلامی بیش از گذشته تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم برنامه‌های مختلفی در قالب سوگواره عاشورایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار شد، افزود: ما سعی کردیم در این ایام در حال و هوای معنوی و حسینی از ظرفیت این مکان‌ها به عنوان قطب فرهنگی در ترویج مبانی اسلامی و دینی بهترین استفاده را بکنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: با حضور 38 نفر از علما و روحانیون همه شب در امامزاده‌های شاخص استان و بقاع متبرکه آیین‌های عزاداری برگزار شد و مردم حسینی اردبیل حضوری باشکوه در این آیین‌ها داشتند.

قیامی ادامه داد: عزاداری دهه دوم محرم از امشب در مسجد اعظم اردبیل به انجام خواهد رسید که در اجرای این مراسم هیئت النور اردبیل با اوقاف مشارکت خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: ما در این ایام شاهد برگزاری تجمع لبیک یا حسین در بیش از 10 بقعه و امامزاده شاخص برگزاری مراسم همایش شیرخوارگان حسینی و همچنین همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی به یاد حضرت قاسم(ع) بودیم و امروز نیز در دوازدهمین روز از ماه محرم تجمع رهروان زینبی با رویکرد تبیین ارزش‌ها و مبانی اعتقادی با شکوه هر چه‌ تمام‌تر برگزار خواهد شد
وی افزود: مراسم شاخص استان در امامزاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل با حضور بانوان عزادار از ساعت 15 الی 17 برگزار می‌شود.

captcha