کد خبر: 4277482
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۷

برنامه‌های پرورشی و قرآنی از محورهای تربیت دانش‌آموزان در اردبیل

معاون پرورشی مدرسه ادیبان اردبیل گفت: مدرسه ادیبان اردبیل با تأکید بر تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان، تلاش دارد از طریق اجرای برنامه‌های متنوع و هدفمند، فضای تربیتی اثرگذاری را در محیط مدرسه فراهم آورد.

شبنم پورستار، معاون پرورشی مدرسه ادیبان اردبیلشبنم پورستار، معاون پرورشی مدرسه ادیبان اردبیل، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اردبیل با اشاره به اولویت‌های این مدرسه در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد این مدرسه تقویت انس دانش‌آموزان با قرآن کریم است و بر همین اساس، طرح‌هایی همچون «یک آیه، یک پیام»، جلسات تفسیر ساده قرآن ویژه پایه‌های متوسطه و برگزاری محافل هفتگی انس با قرآن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در زنگ‌های پرورشی نیز از قاریان و حافظان نوجوان مدرسه برای تلاوت قرآن استفاده می‌شود تا فضای معنوی در مدرسه تقویت شود.

معاون پرورشی مدرسه ادیبان اردبیل در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: جلسات آمادگی این مسابقات از ابتدای مهرماه آغاز شده و استقبال خوبی نیز از سوی دانش‌آموزان صورت گرفته است. امسال در رشته‌هایی مانند حفظ، قرائت، احکام و نهج‌البلاغه، شاهد افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته هستیم.

پورستار تصریح کرد: هدف ما در این مسیر تنها کسب رتبه نیست، بلکه ایجاد علاقه‌مندی و انگیزه در دانش‌آموزان برای شناخت عمیق‌تر معارف دینی مدنظر است.

معاون پرورشی مدرسه ادیبان همچنین به برنامه‌های این مدرسه در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی نظیر «الگوی هفته» با محوریت ارزش‌های اخلاقی مانند احترام به والدین، نظم و خوش‌خلقی در حال اجراست. همچنین با بهره‌گیری از ابزارهایی، چون نمایش، قصه‌گویی، مسابقات فرهنگی و نشریات دیواری، تلاش داریم مفاهیم سبک زندگی قرآنی را در قالبی جذاب به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

وی درباره اقدامات مدرسه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به نفوذ آسیب‌های اجتماعی به فضای مدارس، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای مقابله با این پدیده انجام گرفته که از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، مدیریت استرس و فضای مجازی با همکاری مشاور مدرسه و کارشناسان سلامت روان اشاره کرد و همچنین جلسات مشاوره فردی نیز برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری مدرسه با نهاد‌های فرهنگی و قرآنی استان گفت: ارتباط مستمر با دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی مساجد و مؤسسات قرآنی استان، باعث شده بتوانیم از حضور مربیان مجرب در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی مدرسه را ارتقا دهیم.

پورستار در پایان با بیان اینکه دغدغه اصلی در حوزه پرورشی، تأثیرگذاری عمیق و پایدار تربیتی بر دانش‌آموزان است، تأکید کرد: فعالیت‌های پرورشی نباید صرفاً در قالب برنامه و فرم باقی بماند، بلکه باید در رفتار، نگرش و انتخاب‌های دانش‌آموزان بروز پیدا کند. برای تحقق این هدف، همراهی خانواده‌ها، معلمان و رسانه‌ها امری ضروری است.

انتهای پیام
captcha