نگاهی به زندگی‌نامه شهید «بهروز یحیوی»
کد خبر: 4198547
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «بهروز یحیوی»

انقلاب به روز‌های اوج خود نزدیک می‌شد و شهید «بهروز یحیوی» پرشور‌تر از همیشه برای به ثمر رساندن انقلاب تلاش می‌کرد، تا اینکه در نیمه شب ۲۷ ماه رمضان ۵۷ که مصادف با نهم شهریور ۱۳۵۷ بود، در حالی که در صف مقدم تظاهرات و با صدای لااله‌الّاالله حرکت می‌کرد هدف گلوله سیه‌دلان قرار گرفت و به آرزوی خود نائل آمد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از دفاع‌پرس، شهید «بهروز یحیوی» ۱۵ تیر سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در اردبیل متولد شد. وی در دوران کودکی و نوجوانی همراه با تحصیل، در مغازه پدر نیز مشغول به‌کار شد و دوران دبیرستان را در مدرسه جهان علوم با موفقیت به پایان رساند. این دوران با اوج‌گیری انقلاب در ایران مصادف بود و اردبیل هر روز شاهد تظاهرات مردم علیه حکومت پهلوی بود.

این شهید والامقام در کنار جوانان انقلابی شهر علیه حکومت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت داشت و به توزیع بیانیه‌ها و برپایی مراسم مذهبی اقدام می‌کرد. سال آخر دبیرستان بود که با آغاز قیام مردم قم برنامه‌های و هدف زندگی بهروز یحیوی ترسیم شد که این انتخابی بود آگاهانه؛ وی فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی خود را از محیط خانواده شروع کرد به انقلاب فرهنگی اهمیت خاصی قائل بود. در اوج انقلاب فعالیت‌های شهید گسترش یافت، در تمام مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و به سخنرانی و افشاگری می‌پرداخت، در ایجاد تظاهرات و اعتصابات فردی کوشا بود و جلادان رژیم منفور پهلوی در انتظار فرصتی برای به شهادت رساندن او بودند.

انقلاب به روز‌های اوج خود نزدیک می‌شد و بهروز پرشور‌تر از همیشه برای به ثمر رساندن انقلاب تلاش می‌کرد، تا اینکه در نیمه شب ۲۷ ماه رمضان ۵۷ که مصادف با نهم شهریور ۱۳۵۷ بود، در حالی که بهروز یحیوی در صف مقدم تظاهرات و با صدای لااله‌الّاالله حرکت می‌کرد هدف گلوله سیه‌دلان قرار گرفت و به آرزوی خود نائل آمد. با شهادت بهروز یحیوی تظاهرات مردم انقلابی در اردبیل شعله‌ورتر شد.

انتهای پیام
captcha