نگاهی به زندگی‌نامه شهید «حسین گنجگاهی»
کد خبر: 4197883
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «حسین گنجگاهی»

شهید «حسین گنجگاهی» به مسائل سیاسی روز و انقلاب احاطه و آشنایی کامل داشت و پیروی از حضرت امام‌(ره) را بر خود واجب می‌دانست و در وجود امام(ره) محو شده بود.

به گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از دفاع‌ پرس، شهید حسین گنجگاهی فرزند احد در 10 تیرماه ۱۳۳۸ در اردبیل متولد شد. دوران ابتدایی را در مدرسه دیباج آغاز و سال ۵۷ با اخذ دیپلم ریاضی تحصیلات خود را به پایان رساند.

وی به مطالعه علاقه زیادی داشت و هرگاه پولی به‌دست می‌آورد کتاب می‌خرید و مطالعه می‌کرد. در ایام تحصیل، در اداره مغازه به پدرش کمک می‌کرد. حُسن خلق او سبب شده بود که همه دوستان و فامیل او را دوست داشته و به او علاقه‌مند شوند.

با شروع انقلاب اسلامی، روی دیوار‌ها شعار می‌نوشت و اعلامیه‌های حضرت امام‌(ره) را پخش می‌کرد و در تظاهرات با جدیت تمام شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب برای بچه‌های محل کتابخانه‌ای دایر کرد و به آموزش قرآن و احکام پرداخت.

شهید گنجگاهی به مسائل سیاسی روز و انقلاب احاطه و آشنایی کامل داشت و پیروی از حضرت امام‌(ره) را بر خود واجب می‌دانست و در وجود امام(ره) محو شده بود.

وی تقیّد خاصی به انجام فرایض دینی داشت و از صمیم قلب آن‌ها را انجام می‌داد و هر هفته یک یا دو روز را روزه می‌گرفت، به نماز اول وقت و جماعت مقید بود و بیشتر وقت خود را در مسجد می‌گذراند و گاهی اذان می‌گفت و قرآن را با ترتیل و صدای خوشی می‌خواند.

این شهید والامقام همچنین مطالعات مذهبی عمیقی داشت و از بی‌نظمی متنفر بود و اجازه سخن‌چینی به کسی نمی‌داد و وقتی غیبت کسی به میان می‌آمد به بهانه‌ای مجلس را ترک می‌کرد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید حسین گنجگاهی آمده است:

«چه بسا اینکه مولا حسین(ع) با چنین آرمان و ویژگی وارد میدان کارزار شد. بدانید دنیا همه واهی و پوچ و عبث است، پس بیایید برای جلای قلب و کسب صفات ملکوتی جهت ادای تکلیف الهی و پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

خدایا یقین دارم که اگر وجودمان تکه تکه شود و هر کدام تا شامگاهان تو را سپاس و ثنا گویند باز نمی‌توانند شکر یک لحظه شرکت در جهاد فی سبیل‌الله را به جا بیاورند.»

انتهای پیام
captcha