افزایش ۹۱ درصدی معتکفین در استان اردبیل
کد خبر: 4197313
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد:

افزایش ۹۱ درصدی معتکفین در استان اردبیل

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با اشاره به گزارش نهایی آئین «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» از افزایش ۹۱ درصدی آمار شرکت‌کنندگان در اعتکاف امسال نسبت به سال قبل در اردبیل خبر داد و گفت: ۳۹۰۶ نفر از براردان و خواهران در ۵۰ باب مسجد استان اردبیل معتکف شدند.

افزایش ۹۱ درصدی معتکفین در استان اردبیلحجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شایسته و پر شور آیین معنوی اعتکاف در استان اردبیل گفت: تعداد ۵۰ مسجد استان اردبیل میزبان ۳۹۰۶ معتکف در دو بخش برادران به تعداد ۱۹۶۹ برادر و ۱۹۳۷ نفر از خواهران بود که نسبت به سال قبل تعداد مساجد ۶۷ درصد افزایش یافت.

وی از افزایش ۹۱ درصدی آمار شرکت‌کنندگان در اعتکاف امسال نسبت به سال قبل در استان اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به استقبال شایسته اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان، در مقایسه با تعداد معتکفین در سال ۱۴۰۱ در ۳۰ مسجد استان اردبیل که ۲۰۴۰ نفر بود، امسال شاهد افزایش ۹۱ درصدی به تعداد ۳۹۰۶ نفر در ۵۰ مسجد استان اردبیل بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: مساجد محل اعتکاف دانش آموزان امسال ۲۰۰ درصد افزایش داشته که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳ مسجد ویژه دانش آموزان و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش آموزان بود.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال در کنار دعا و نیایش، سخنرانی، محفل انس با قرآن، جلسات مباحثه و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مشاوره، کتابخوانی، مولودخوانی و نیز مداحی و گرامی داشت ایام، برای مؤمنان برگزار شد تا در مدت سه روز گوشه‌نشینی و خلوت در مساجد بتوانند حال و هوای معنوی خود را اعتلا دهند.

انتهای پیام
captcha