بستر ایجاد تحول در آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی است
کد خبر: 4194895
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

بستر ایجاد تحول در آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند با تنگنا‌ها و چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت مواجه شود مگر آنکه آحاد مردم در کنار آموزش و پرورش برای حل مشکلات و معضلات مشارکت داشته باشند.

بستر ایجاد تحول در آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۹ دی ماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در سخنانی ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و محکوم کردن اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان و تسلیت شهادت ۲۴ دانش آموز و ۲ معلم در این حادثه دلخراش گفت: آرامش و امنیت پایدار حاکم بر جامعه و آموزش و پرورش حاصل ابتکار عمل نیرو‌های مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران است.

صفری در ادامه با اشاره تصویب قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ گفت: هدف از ایجاد شورا‌های آموزش و پرورش توسعه‌ی مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت و بهره گیری از تمام منابع و امکانات برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی می‌باشد.

وی افزود: مهمترین وظیفه شورا‌های آموزش و پرورش جلب کمک‌های مادی و معنوی مردم و ارتقای نظارت مردم بر امور مرتبط با تعلیم و تربیت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند با تنگنا‌ها و چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت مواجه شود مگر آنکه آحاد مردم در کنار آموزش و پرورش برای حل مشکلات و معضلات مشارکت داشته باشند.

صفری افزود: امروزه اساس پیشرفت در عرصه تعلیم و تربیت تفکر کار تیمی و مردمی کردن امور است و برای تحقق اهداف عالی متصور در اسناد بالادستی کشور باید به سمت مردمی کردن امور حرکت کنیم.

وی در ادامه با تبیین مختصات جنگ شناختی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی جنگ علیه مردم ایران را از مرز‌ها به مغز‌ها برده و به دنبال حمله به سنگر تعلیم و تربیت کشور می‌باشد و در این شرایط کوچک‌ترین سهل انگاری در آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه مواردی از قبیل ترسیم مسیر رشد معلمی با اجرای دوره‌های توانمندسازی، ارتقای مدارس دولتی، انتخاب مدیران مدارس بر اساس شایستگی‌ها، تبیین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد امید و نشاط، برنامه‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، توسعه هنرستان‌ها، ساماندهی کودکستان‌ها، ساماندهی نیروی انسانی با اولویت مدارس دولتی، روستایی و محروم، و ثبت‌نام شفاف دانش آموزان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha