مساجد اردبیل آماده برپایی آیین معنوی اعتکاف هستند
کد خبر: 4194546
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

مساجد اردبیل آماده برپایی آیین معنوی اعتکاف هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با فرارسیدن ایام پر فیض اعتکاف، تعداد ۵۰ مسجد استان اردبیل برای برپایی آیین معنوی اعتکاف و میزبانی شایسته از معتکفین مهیا شده است.

مساجد اردبیل آماده برپایی آئین معنوی اعتکافبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۷ دی ماه در سخنانی ضمن اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف تصریح کرد: عبادت و راز و نیاز به درگاه الهی در ایام خاص از جمله اعتکاف، مقید به زمان و مکان بوده و آیینی فرادیانی به شمار می‌رود که در آیات الهی از جمله آیه ۱۲۵ سوره بقره به آن اشاره شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردیبل از برپایی مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: مراسم اعتکاف از ۵ تا ۷ بهمن ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در ۵۰ مسجد استان اردبیل برگزار خواهد شد تا مؤمنان از این فرصت برای خلوت با معبود و تهذیب دل و روحشان از زنگار معاصی بهره برده و سالی معنوی را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال در کنار دعا و نیایش، سخنرانی، محفل انس با قرآن، جلسات مباحثه و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مشاوره، کتابخوانی، مولودخوانی و نیز مداحی و گرامیداشت ایام، برای مؤمنان تدارک دیده شده است تا در مدت سه روز گوشه‌نشینی و خلوت در مساجد بتوانند حال و هوای معنوی خود را اعتلا دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در تمام شهرستان‌های استان اردبیل مراسم معنوی اعتکاف با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود که مؤمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در جریان ثبت نام و برگزاری این آئین معنوی قرار گیرند.

جعفرزاده گفت: این مراسم از اذان صبح روز پنجشنبه پنجم بهمن مصادف با ۱۳ رجب آغاز خواهد شد و تا اذان مغرب شنبه هفتم بهمن مصادف با ۱۵ رجب معتکفان از فرصت ماه پرفیض رجب برای بهره‌مندی از معنویت بیشتر استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha