اهمیت نقش دانشگاه‌ها در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی
کد خبر: 4190574
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران تاکید کرد:

اهمیت نقش دانشگاه‌ها در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در دانشگاه محقق اردبیلی به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، هفتم دی ماه در نشست مشترک با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موضوع امنیتی کشور ریشه در بخش اقتصادی دارد، اشاره کرد: در حال حاضر موضوع بهره‌وری، موضوعی راهبردی و فوریتی برای ما است.

وی نوآوری و نفوذ فناوری را ریشه اصلی بهره‌وری دانست و افزود: از بحث‌های جدی در نوآوری، مشروعیت بخشی به آن است. 

پیشوایی با بیان اینکه تخصص دانشگاه‌ها نوآوری و فناوری است و به همین دلیل از دانشگاه‌های معین کشور دعوت به همکاری شده است، تصریح کرد: استان اردبیل نهمین استان برای عقد تفاهم‌نامه رشد بهره‌وری است که این همکاری با تشکیل کمیته‌های بهره‌وری در استان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران هدف از این تفاهم‌نامه را ارتباط بین استانداری‌ها و دانشگاه‌ها دانست و گفت: با جذب ایده‌های نخبگان و دانشگاهیان در زمینه رشد بهره‌وری در مسائل اولویت‌دار استان‌ها و ارزیابی ایده‌ها، دوره‌های توانمندسازی برای صاحبان ایده برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه‌ها در این برنامه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی می‌باشد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران بررسی فرصت‌ها و تهدید‌ها را برای تعیین اولویت‌های استان‌ها، تعیین مسأله و ریشه‌های آن و ارائه برنامه اقدام برای پروژه‌های پیشران بهره‌وری را مراحل رشد بهره‌وری استان‌ها دانست و از پایش ۳ ماهه توسط سازمان بهره‌وری خبر داد.

پیشوایی از انتخاب ایران به عنوان پنجمین کشور نهاد صدور گواهینامه بین‌المللی متخصصین بهره‌وری در دنیا خبر داد و افزود: ۲۲ نفر از میان ۱۱۰ نفر پس از ارزیابی چهار مرحله‌ای موفق به کسب این گواهینامه در ایران شده اند که امید می‌رود که در هر استان حداقل ۲ متخصص بهره‌وری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha