به گزارش ایکنا از اردبیل، حجتالاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دوم آذر ماه در بازدید از اداره تبلیغات اسلامی نیر طی جلسه هم اندیشی با کارکنان این اداره در سخنانی گفت: ایجاد تحول در اداره اولویت اساسی در فعالیت اداره کل با هدف ایجاد نگاه نوین و انرژی و برنامه جدید برای پیشبرد جدیتر امور است.
وی بر ضرورت شناخت فرصتها و تهدیدها در راستای حل مشکلات و آسیبها تاکید کرد و افزود: متولیان فرهنگی و فعالان تبلیغی، قبل از تدوین برنامه باید ظرفیتسنجی، رصد نیازهای فرهنگی و قرآنی و نیز اولویت بندی امور را در نظر گرفته و سپس وارد عملیات میدانی شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به ایام و مناسبات ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: گرامیداشت ایام فاطمیه، دهه بصیرت و ولایت، سالروز شهادت سردار سلیمانی، دهه فجر، ایام اعتکاف، اعیاد شعبانیه و نیز ماه مبارک رمضان و تلاقی با عید باستانی نوروز باید با برنامههای فاخر و محتوای غنی با راهبری ادارات تبلیغات اسلامی و زیر مجموعههای فرهنگی و قرآنی مورد توجه قرار گیرد.
جعفرزاده خاطر نشان کرد: برنامههای ابلاغی از مرکز و نیز برنامههای متناسب با زیست بوم هر منطقه در جلسات هماندیشی با کنشگران فرهنگی در هر شهرستان مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
وی به عناوین طرحهای فرهنگی و قرآنی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: طرح ملی «مستورا» با محوریت آیات قرآنی حجاب و عفاف، نشستهای فرهنگی با مضامین نقش مادر در تربیت دینی فرزندان و کاهش آسیبهای اجتماعی از برنامههای فرهنگی و قرآنی است که از آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تعامل مستمر ادارات تبلیغات اسلامی با امام جمعه، فرماندار، دستگاههای دولتی و تشکلهای مردمی را عامل موثر در پیشبرد امور دانست و افزود: مطالبه از ادارات، نهادهای آموزشی و دانشگاهها، پایگاههای مقاومت بسیج، اوقاف و امور خیریه، سپاه، شهرداری و فرهنگ و ارشاد در خصوص اجرای برنامههای فرهنگی و تقویت تعامل و هم افزایی باید توسط ادارات تبلیغات اسلامی انجام شود.
جعفرزاده اعزام مبلغ توانمند به مدارس و دانشگاهها را وظیفه مهم تبلیغی دانست و افزود: اجرای پویشهای مختلف در ایام و مناسبات مختلف، استفاده از ظرفیت شبکههای تبلیغی موجود در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون، کانون مداحان، هیئتهای مذهبی باید در تحت پوشش قرار دادن مدارس و دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به رسانه و فضای مجازی را اساس توسعه تبلیغ دینی در سطح گستردهای از جامعه عنوان کرد و افزود: کاربران فضای مجازی با مشاهده فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اطلاع از میزان فعالیتها و نیز اهمیت برنامههای فرهنگی و قرآنی در جامعه، پاسخ نیازهای فرهنگی خود را دریافت میکنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش رسانهای فعالیتهای تبلیغی و نیز ارائه محتوای فکری در راستای اهداف و آرمان های انقلاب از وظایف ادارات تبلیغات اسلامی است.
در ادامه حجتالاسلام داود آذریفرد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیر به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های این اداره پرداخت و گفت: تعداد 20 روحانی در مرکز شهر و روستاهای تابعه به فعالیت تبلیغی میپردازند و در کنار آن 25 هیئت مذهبی در ایام و مناسبات ملی و مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی نیر همکاری دارد.
انتهای پیام