تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی
کد خبر: 4144821
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

مقابله ساکنان منطقه کفر شوبا در جنوب لبنان با اقدام نظامیان اشغالگر برای ایجاد یک کانال آب در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، برای ساعاتی باعث ایجاد تنش در این منطقه شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، جمعی از لبنانی‌های ساکن منطقه کفر شوبا روز سه شنبه با یک واحد از نیروی اسرائیلی که قصد حفر کانالی در نزدیکی «برکة النقار» داشتند، برخورد کرده و مانع از اقدام آن‌ها شدند.

براساس اعلام منابع خبری، تعدادی از ساکنان منطقه کفر شوبا یک واحد از نیروهای اسرائیلی که مجهز به بولدوزر بوده و توسط تانک‌های مرکاوا پشتیبانی می‌شدند، مقابله کردند.

صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد کانالی به طول 200 متر در مجاورت برکة النقار بودند.

اهالی کفر شوبا پس از این رخداد تأکید کردند که موفق شدند جلوی فعالیت بولدوزر اسرائیلی‌ها را گرفته و آن‌ها را به عقب‌نشینی به سمت منطقه الرمثا در فلسطین اشغالی وادار کنند.

پس از این ماجرا تنشی بین نیروهای ارتش لبنان و ارتش به وجود آمد و زیرا نیروهای ارتش لبنان در مقابل اشغالگران آرایش جنگی گرفتند که با دخالت نیروهای سازمان ملل حاضر در منطقه (یونیفل) این تنش کنترل و اوضاع آرام شد.

براساس اعلام نیروهای سازمان ملل حاضر در منطقه، درحال حاضر اوضاع آرام است.

تا این لحظه نه ارتش رژیم صهیونیستی و نه ارتش لبنان به طور رسمی در مورد این حادثه اظهار نظر نکرده‌اند.

لبنان تقریباً به صورت روزانه با نقض حریم هوایی و آب‌های سرزمینی خود توسط صهیونیست‌ها مواجه است و بارها هم بابت این موضوع به سازمان ملل متحد شکایت کرده و خواستار توقف این اقدامات رژیم صهیونیستی شده است. به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی با استفاده از حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک موشک به سمت سوریه می‌کند.

انتهای پیام
captcha