از واکنش حماس به عملیات «حرمِش» تا یورش اسرائیل به مدرسه ابتدایی
کد خبر: 4144738
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
با تحولات فلسطین؛

از واکنش حماس به عملیات «حرمِش» تا یورش اسرائیل به مدرسه ابتدایی

حماس اعلام کرد: عملیات تیراندازی روزانه در کرانه باختری که آخرین آن امروز در نزدیکی «حرمش» انجام شد، تأکیدی بر ناتوانی رژیم اشغالگر صهیونیستی است، در عین حال در حمله نیروهای اسرائیلی به مدرسه‌ای در شهرک حواره در جنوب نابلس تعدادی از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

 به گزارش ایکنا به نقل از العالم، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به عملیات تیراندازی امروز نزدیک یک شهرک صهیونیست‌نشین اعلام کرد: عملیات تیراندازی روزانه در کرانه باختری که آخرین آن امروز در نزدیکی شهرک موسوم به «حرمش» در شمال طولکرم بود، تأکیدی بر شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در شکست دادن مقاومت و از بین بردن آن است.

شهرک‌نشین صهیونیستی که ساعاتی پیش طی عملیات نیروهای مقاومت در شهرک صهیونیستی «حرمش» در نزدیک شهر طولکرم زخمی شده بود، به هلاکت رسید.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد: تیراندازی از یک خودرویی که به سرعت در حال عبور بود در نزدیکی شهرک حرمش در شمال طولکرم انجام شد. این شهرک‌نشین که یک مأمور امنیتی 30 ساله است، از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله‌های متعدد قرار گرفته و در حال حاضر تحت درمان است.

سخنگوی حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد این عملیات قهرمانانه گواهی بر عزم مردم فلسطین برای ادامه دفاع از سرزمین و مقدسات خود و در پاسخ به تهاجمات مکرر شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی است.

وی تأکید کرد: اسلحه‌های رزمندگان مقاومت در کرانه باختری، اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان را نشانه خواهد گرفت و اشغالگران نمی‌توانند انقلاب مردم ما را سرکوب کنند و روحیه انقلابی آنها را از بین ببرند.

 

زخمی شدن یک صهیونیست در عملیات تیراندازی در طولکرم

بیانیه سرایا القدس

 «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ساعتی پیش از درگیری نظامیان صهیونیست و رزمندگان مقاومت در طولکرم (شمال کرانه باختری) خبر داد و اعلام کرد که به دنبال ورود ناگهانی نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم، رزمندگان این گروه، سحرگاه امروز، وارد درگیری مستقیم با این نیروها شده‌اند.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد که حین درگیری، نیروهای سرایا القدس موفق شده‌اند در مسیر خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی چند بمب منفجر کنند.

براساس این بیانیه، در این عملیات چند نظامی صهیونیست از یگان «دودیوان» (تکاوران رژیم صهیونیستی در کرانه باختری) که در مجاورت یکی از خودروهای نظامی پنهان شده بودند، مجروح شدند.

یورش اسرائیل به مدرسه ابتدایی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا) رجا عواد، مدیر این مدرسه ابتدایی پسرانه گفت نیروهای اسرائیلی در این حمله که صبح سه‌شنبه انجام شد، بمب‌های گازی و صوتی را به سمت دانش‌آموزان و معلمان که در حال خروج از مدرسه بودند، پرتاب کردند که منجر به حالت خفگی در برخی از آنان شد.

یورش اسرائیل به مدرسه ابتدایی در کرانه باختری

وی افزود که نیروهای اسرائیلی از یک ماه گذشته از طریق ترساندن دانش‌آموزان و تعقیب آنان به بهانه سنگ‌پرانی توسط دانش‌آموزان، سعی در ایجاد مانع در روند آموزشی این مدرسه دارند.

وی تأکید کرد دانش‌آموزان این مدرسه ابتدایی که حدود 500 نفر هستند، از استرس و ترس از آمدن به مدرسه رنج می‌برند.

ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند 

منابع فلسطینی اعلام کردند که ده‌ها شهرک‌نشین امروز سه‌شنبه به مسجد الاقصی یورش بردند. یورش این شهرک‌نشینان با حفاظت شدید نیروهای پلیس اسرائیل انجام شد.

منابع مذکور گفتند که این شهرک‌نشینان از باب المغاربه یورش بردند و اقدامات تحریک‌آمیزی انجام داده و آیین‌های تلمودی را در صحن‌های مسجد الاقصی بجا آوردند.

نیروهای اسرائیلی اقدامات سختگیرانه‌ای در اطراف مسجد الاقصی و محله قدیمی قدس اعمال کرده و مانع از عبور و مرور شهروندان قدس شدند.

به گفته این منابع، مسجد الاقصی هر روزه به جز جمعه و شنبه در صبح و عصر هدف یورش شهرک‌نشینان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha