تور بازدید مسجدالاقصی از سوی خاخام صهیونیست
کد خبر: 4144698
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

تور بازدید مسجدالاقصی از سوی خاخام صهیونیست

یهودا گلیک، تور بازدید شهرک‌نشینان از مسجدالاقصی را در سایه حفاظت کامل پلیس رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

رهبری تور تحریک امیز در مسجددالاقصی توسط خاخام افراطی

به گزارش ایکنا به نقل از WAFA، منابع محلی گزارش دادند که ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی به رهبری خاخام افراطی، یهودا گلیک (Yehuda Glick)، در چند گروه، تحت حفاظت شدید پلیس اشغالگر اسرائیل از دروازه باب‌المغاربه وارد محوطه الاقصی شدند.

این منابع خبری اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیستی در مسجد الاقصی و محوطه بیرونی آن در قالب تور حرکت کردند و مناسک خود را انجام دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر شدیدی را در مجاورت مسجد الاقصی اعمال کرد و مانع حرکت نمازگزاران فلسطینی در  صحن‌های این مسجد شد.

مسجد الاقصی تقریباً هر روز مورد هجوم شهرک‌نشینان قرار می‌گیرد تا وضعیت موجود در این مکان عبادی را به نفع خود تغییر دهند.

یهودا گلیک خاخام، فعال و سیاستمدار ارتدوکس صهیونیست آمریکایی بوده که خواستار حضور کامل یهودیان در مسجدالاقصی و تغییر وضعیت کنونی آن است. او پیش‌تر یکی از اعضای حزب لیکود در کنست بود. گلیک رهبری گروهی به نام HaLiba را برعهده دارد. این گروه ائتلافی از گروه‌هایی است که ادعای دستیابی به آزادی کامل و جامع و حقوق مدنی برای صهیونیست‌ها در حرم شریف را دارند. این خاخام افراطی در سال 2014 از یک ترور جان به در برد.

انتهای پیام
captcha