توافق عربستان و مالزی بر یکپارچه‌سازی استانداردهای حلال در جهان
کد خبر: 4144625
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

توافق عربستان و مالزی بر یکپارچه‌سازی استانداردهای حلال در جهان

سازمان غذا و داروی عربستان سعودی و وزارت توسعه اسلامی مالزی(JAKIM) با هدف یکپارچه‌سازی استانداردهای حلال در جهان تفاهم‌نامه‌ای را برای به رسمیت شناختن گواهینامه‌های حلال دو کشور امضا کردند.

توافق عربستان و مالزی بر یکپارچه‌سازی استانداردهای حلال در جهان

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، سازمان غذا و داروی عربستان سعودی و وزارت توسعه اسلامی مالزی معروف به JAKIM، یک تفاهم‌نامه همکاری برای به رسمیت شناختن متقابل گواهی حلال محصولات تولید شده در دو کشور امضا کردند.

این قرارداد توسط هشام بن سعد الجضعی، مدیر عامل اداره غذا و داروی عربستان سعودی(SFDA) و  حکیمه یوسف، مدیر کل جاکیم، امضا شد.

این توافقنامه همچنین شامل زمینه‌های همکاری در مورد روش‌های ارزیابی انطباق، مشخصات استاندارد، مقررات صدور گواهی حلال و تبادل دانش در زمینه آموزش، تحقیق، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی محصولات حلال است.

الجضعی گفت: بیش از 400 گواهی در سراسر جهان موجود است و هدف از این توافقنامه کمک به یکپارچه‌سازی استانداردهای حلال در جهان است.

یکپارچه‌سازی استانداردهای حلال در جهان

وی بر اهمیت ایجاد چارچوب نظارتی واحد برای بهبود قابلیت اطمینان محصولات حلال برای مسلمانان در سراسر جهان تأکید کرد.

الجضعی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه بین عربستان سعودی و مراکش در اکتبر سال گذشته گفت: مرکز حلال عربستان چندین سال است که در راستای ایجاد چارچوبی برای یک سیستم بین‌المللی گواهی حلال یکپارچه کار می‌کند.

انتهای پیام
captcha