اهمیت خانواده، محور همایش مسلمانان آمریکای شمالی
کد خبر: 4144597
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

اهمیت خانواده، محور همایش مسلمانان آمریکای شمالی

همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی با حضور هزاران نفر و با محوریت ارزش نهاد خانواده در اسلام برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اسلامی آمریکای شمالی، هزاران مسلمان در چهل و هشتمین همایش سالانه ICNA-MAS که در بالتیمور برگزار شد، شرکت کردند.

همایش امسال که با موضوع «خانواده، ایمان، آینده» برگزار شد، در روز شنبه 27 می (6 خردادماه) آغاز شد و تا دیروز، 29 می (8 خردادماه) ادامه داشت.

در وب‌سایت این همایش آمده است: تشکیل خانواده‌ کارآمد جزء حیاتی یک جامعه سالم و شکوفا است. اسلام خانواده‌ را به‌عنوان واحدی با فضایل اخلاقی و عملکرد سالم به شمار می‌آورد که این امر به ایجاد سطح بالایی از آگاهی اخلاقی و تعهد قوی به جهت‌گیری هدفمند در تمام رفتارهای انسانی منجر می‌شود. هنگامی که اسلام بر بشر نازل شد، به ایجاد خانواده مستحکم و حفظ این نهاد از چیزهایی که به آن آسیب می‌رساند و حفظ پیوندهای خانوادگی توجه زیادی نشان داد و برای هر یک از اعضای خانواده نقش مهمی در زندگی قائل شد.

همایش امسال با حضور بیش از 30 هزار عضو اتحادیه اسلامی آمریکای شمالی(ICNA) که از سراسر این قاره به مرکز همایش‌های بالتیمور آمده بودند، با موفقیت همراه شد.

 مشین انصاری، رئیس اتحادیه اسلامی آمریکای شمالی گفت که این رویدادها برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی بزرگ مهم هستند. می‌توانید تصور کنید که 500 فروشنده از سراسر جهان برای فروش محصول خود آمده‌اند و 25000 نفر از این محصولات خرید می‌کنند. این به شهر ما، کشور ما و مردم ما کمک می‌کند.

این همایش شامل بیش از 100 نشست، کنفرانس جوانان، بازار، برنامه‌های مربوط به ازدواج و برنامه‌های خاص بانوان و کودکان بود. جمعی از رهبران دینی و چهره‌های دانشگاهی در این همایش به سخنرانی پرداختند.

ICNA یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیرانتفاعی مسلمانان در آمریکای شمالی است که پروژه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیاری را اجرا می‌کند که برای کمک به رشد و اصلاح جامعه طراحی شده‌اند. از سال 1968، ICNA برای ایجاد روابط بین جوامع با وقف خود به آموزش، اطلاع‌رسانی، خدمات اجتماعی و برنامه‌های امدادی کار کرده است.

انتهای پیام
captcha