سهم مسلمانان بروکلین در کمک به مهاجران + فیلم
کد خبر: 4144590
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

سهم مسلمانان بروکلین در کمک به مهاجران + فیلم

مسلمانان منطقه بروکلین نیوریورک در طرح شهر نیویورک برای اسکان پناهندگان سهیم شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از CNN، حدیثی از حضرت محمد(ص) برای کمک به انسان‌ها در بیرون ساختمانی غیرقابل توصیف در بروکلین جنوبی نقاشی شده است که درهای خود را به روی مهاجران از تمام مذاهب باز کرده است.

در 9 ماه گذشته، مرکز جامعه مسلمانان بروکلین به‌طور جمعی حدود 75 پناهجو را در خود جای داده، اما آنها می‌خواهند کارهای بیشتری انجام دهند.

سونیا علی، مدیر اجرایی این مرکز به CNN گفت: به‌عنوان یک مسلمان، وظیفه داریم به مهاجران و افرادی که مسافر هستند کمک کنیم و تصمیم گرفتیم این گام را برداریم.

 مرکز جامعه مسلمانان بروکلین از جمله سازمان‌های دینی است که برای اسکان مهاجران داوطلب شده است. به گفته یک مقام دولتی که از این طرح اسکان مطلع است، مسئولان شهر قراردادی را با خدمات بین‌الملل فاجعه نیویورک ـ یک سازمان خیریه دینی ـ امضا کرده است تا 950 تخت برای پناهجویان فراهم کند.

در این مرکز تخت‌ها از قبل در یک فضای نشیمن در طبقه بالا، همراه با آشپزخانه کوچک، امکانات حمام و چند کاناپه تعبیه شده است.

علی می‌گوید: 17 مهاجر داریم که نزد ما هستند و هر تخت فضای زندگی آنهاست.

به گفته یک مقام مسئول، شهر نیویورک در نظر دارد 10 پناهگاه را در 1 جولای (10 تیر) افتتاح کند و بعد از آن تا ماه نوامبر 10 پناهگاه دیگر هم آماده ارائه خدمات است.

با این حال، مراکز کمک به پناهندگان مانند مرکزی که سونیا علی در آن کار می‌کند باید قوانین ساختمانی را برای اسکان این گروه‌های بزرگ از مهاجران رعایت کنند. وی می‌گوید: قرار است در این مرکز سنسورهای مونوکسید کربن و حساس به دود و کپسول‌های آتش نشانی همراه با سیستم پخش آب داشته باشیم.

وقتی از سونیا علی درباره انگیزه‌اش برای راه‌اندازی این پناهگاه پرسیده شد، گفت که تنها پنج سال داشت که خانواده‌اش از کشمیر به ایالات متحده آمدند.

علی توضیح داد: من قطعاً می‌توانم بفهمم چه احساسی دارند وقتی درباره خانواده‌ها یا فرزندانی که رها کرده‌اند یا همسرانشان یا هرکسی که پشت سر گذاشته‌اند صحبت می‌کنند، زیرا من اعضای خانواده‌ای دارم که به خانه بازگشته‌اند و اینجا نیستند. بنابراین موقعیت و شرایط زندگی آنها را درک می‌کنم.

تبدیل عبادتگاه‌ها به پناهگاه در حالی صورت می‌گیرد که نیویورک همچنان به دنبال مکان‌های دیگر سرپناه برای نزدیک به 45000 مهاجر بی‌خانمان است. اریک آدامز، شهردار گفت که نیویورک بیش از حد گسترش یافته است و نمی‌تواند به حمایت از تعداد مهاجران ورودی ادامه دهد.

سخنگوی شهرداری هم اعلام کرده که طی چند روز آینده، شهر و ایالت برای باز کردن یک مرکز اضطراری برای پناهجویان بزرگسال در مرکز اصلاح و تربیت نوجوانان سابق لینکلن تلاش خواهند کرد.

این سخنگو افزود: ما از دولت به خاطر فراهم کردن این امکانات و مشارکت با شهر برای باز کردن این فضا به عنوان یک مکان موقت برای پناهجویان سپاسگزاریم، زیرا نیویورک همچنان با این بحران انسانی مواجه است.

انتهای پیام
captcha