محکومیت بازسازی مدرسه دینی صهیونیست‌ها
کد خبر: 4144410
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

محکومیت بازسازی مدرسه دینی صهیونیست‌ها

فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در بازسازی یک مدرسه دینی برای شهرک‌نشینان در شهرکی که از سال 2005 از وجود این اشغالگران تخلیه شده بود، از جامعه بین‌المللی خواست عملاً به این قضیه ورود کند.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و اقدام امروز صبح، 8 خرداد شهرک‌نشینان در بازسازی مدرسه دینی در شهرک حومش در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی گفت: بازسازی مدرسه دینی شهرک‌نشینان و تجاوز جمعیت‌های شهرک‌نشینان به سرزمین‌های هموطنان فلسطینی در راستای عملیات بی سر و صدای پیشرفت شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری با نظارت و حمایت کابینه نتانیاهوست.

این وزارتخانه گفت: شهرک‌سازی طبق قوانین بین‌المللی جرم به تمام معناست و ما همه تحولات در این زمینه را با دیوان کیفری بین‌المللی دنبال می‌کنیم تا رژیم اشغالگر را در قبال آن پاسخگو کنیم.

فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تا قبل از اینکه دیر شود، مسئولیت خود را در اجرای قطعنامه‌های حقوقی بین‌المللی بر عهده بگیرد.

شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی بامداد امروز دوشنبه مدرسه دینی صهیونیستی در شهرک تخلیه شده حومش در حد فاصل نابلس و جنین را بازسازی کردند.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص تأکید کرد که این اقدام با موافقت یواو گالانت، وزیر جنگ و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.

به گفته این روزنامه، بازسازی مدرسه حومش در راستای مشروعیت‌بخشی به این شهرک غیرقانونی و تخلیه شده انجام گرفته است.

گروهی از شهرک‌نشینان بامداد امروز به دور از چشم فلسطینیان مدرسه دینی شهرک حومش را از جای قبلی به مکانی دیگر منتقل کردند.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز امروز دوشنبه با استقبال از بازسازی این مدرسه دینی در حومش تأکید کرد که بازسازی مدرسه دینی حومش لحظه‌ای تاریخی و مهم است که بیانگر روی کار آمدن دولت توسعه و پیشرفت به جای دولت تخریب و نابودی است.

چند روز پیش، منابع عبری‌زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی رسماً با بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به شهرک تخلیه شده حومش در حدفاصل جنین و نابلس موافقت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۵ در چارچوب طرح عقب‌نشینی آریل شارون از نوار غزه سال‌ها پس از انتفاضه الاقصی، شهرک حومش را تخلیه کرد.

به موجب حکم صادر شده، شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه دارند به شهرک تخلیه شده حومش که در نزدیکی روستاهای برقه، سیله الظهر و سبسطیه واقع شده، بازگردند.

شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست چند ماه پیش پس از بازگشت به این شهرک تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، چندین روستای فلسطینی را در این منطقه مورد حمله قرار دادند.

پس از بازگشت نتانیاهو به قدرت و تشکیل دولت جدید با ائتلاف با احزاب تندرو دینی، قرار بر این شد که رسماً اجازه بازگشت صهیونیست‌ها به شهرک‌های پراکنده و غیرقانونی در کرانه باختری داده شود.

بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست به حومش اما با موج مخالفت‌های بین‌المللی از سوی کشورهای عربی، اتحادیه اروپا و آمریکا نیز روبرو شده است.

انتهای پیام
captcha