اهدای قرآن به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب مدینه
کد خبر: 4144404
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

اهدای قرآن به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب مدینه

غرفه وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از ابتدای آغاز نمایشگاه کتاب مدینه منوره در 18 ماه می(28 اردیبهشت) تاکنون 10 هزار جلد قرآن کریم به بازدیدکنندگان اهدا کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الریاض، غرفه وزارت امور خارجه، دعوت و ارشاد اسلامی عربستان سعودی که در نمایشگاه کتاب مدینه منوره شرکت کرده است، از ابتدای آغاز این نمایشگاه در 18 ماه می تاکنون 10 هزار جلد قرآن کریم به بازدیدکنندگان اهدا کرده است تا غرفه این وزارت شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان باشد.

این نسخ قرآنی در مجتمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم به چاپ رسیده است، علاوه بر قرآن کریم، ترجمه قرآن به 77 زبان بین‌المللی، جزوه‌های آموزشی برای حج و همچنین راهنمای استفاده صحیح و نمایشگاهی از نسخه‌های خطی مکه مکرمه نیز در این غرفه ارائه شده است.

بازدیدکنندگان غرفه نیز از نقش این وزارت در خدمت به کتاب خداوند و عنایت به توزیع آن در میان مسلمانان تقدیر و تشکر کردند.

برپایی نمایشگاه مسجدالنبی

خبر دیگر از عربستان حاکی است، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، دستور برپایی نمایشگاه مسجدالنبی و روضه شریف را صادر کرد. این اقدام در راستای غنی ساختن تجربه زائران بیت‌الله الحرام و پس از موفقیت نمایشگاه مسجدالحرام و پرده کعبه در مکه، صورت گرفته است.

وی همچنین با یادآوری موفقیت تجربه نمایشگاه مسجدالحرام و پرده کعبه در مکه، تصریح کرد: این تولیت عنایت خاصی به معرفی میراث تاریخی و اسلامی مکه و مدینه به زائران بیت‌الله الحرام دارد.

انتهای پیام
captcha