بررسی بازار سرمایه اسلامی در همایش پاکستان
کد خبر: 4144395
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

بررسی بازار سرمایه اسلامی در همایش پاکستان

همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی امروز در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Dunta News، پیش از این همایش، عکیف سعید، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) با محمد اسحاق دار، وزیر دارایی این کشور تماس گرفته و در مورد ترتیبات اولین کنفرانس بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی که از امروز (دوشنبه) در اسلام‌آباد آغاز می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس SECP همچنین اطلاع داد که هیئت‌ها قبلاً برای شرکت در کنفرانس آمده‌اند و این همایش به پاکستان در اجرای حکم دادگاه فدرال شریعت کمک خواهد کرد تا سیستم مالی این کشور را به طور کامل  اسلامی (بدون ربا) کند.
در این نشست علاوه بر مقدمات برگزاری کنفرانس، سایر موضوعات مرتبط با شرکت‌های دولتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی اولین همایش از این نوع در پاکستان است و شرکت‌کنندگان در مورد مسائل مختلف بازار سرمایه اسلامی، از جمله تأمین مالی اسلامی و بانکداری بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
در سال‌های اخیر پاکستان تلاش زیادی برای ترویج نظام مالی اسلامی انجام داده است. بر اساس آخرین گزارش شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی مودیز، انتظار می‌رود رشد بانکداری اسلامی همچنان از بانکداری متعارف پیشی بگیرد و تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۳۰ درصد از سهم کل دارایی‌ها و سپرده‌ها در بازار برسد و سهم خالص آن در بازار تأمین مالی حدود ۳۳ درصد باشد.

انتهای پیام
captcha