نوجوان اوتیستیک مصری حافظ قرآن شد + فیلم
کد خبر: 4144359
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

نوجوان اوتیستیک مصری حافظ قرآن شد + فیلم

محمد الربیعی، نوجوان اوتیستیک اهل استان پورت سعید در مصر توانایی خارق‌العاده‌ای در حفظ قرآن و انجام شماری از محاسبات ریاضی از خود نشان داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، محمد ربیعی، نوجوان 18 ساله اهل استان پورت سعید مصر که از اوتیسم رنج می‌برد، توانایی خارق‌العاده‌ای در حفظ قرآن کریم، رویدادها و تاریخ و همچنین انجام محاسبات ریاضی از خود نشان داده است.

به گفته مادرش نشانه‌های اوتیسم در سن 4 سالگی در او ظاهر شد اما وی پس از مشورت با شماری از پزشکان و مراکز خاص تصمیم گرفت تا فرزند خویش را در مسیر کشف و پرورش استعدادهای خود یاری دهد. محمد پس از مدتی استعداد خارق‌العاده خویش در حفظ قرآن کریم را نشان داد، به طوری که با تماشای شبکه «المجد» بخش مهمی از قرآن را حفظ کرد و پس از آن مادرش برای وی نسخه‌ای از مصحف الکترونیک تهیه کرد و محمد توانست در 10 سالگی تمام قرآن کریم را حفظ کند. او علاوه بر حفظ قرآن کریم شماره آیه، صفحه، حزب و جزئی را که آیه در آن قرار دار نیز به طور دقیق به یاد دارد.

محمد ربیعی از علاقه خویش به ورزش‌های شنا، دو و میدانی و والیبال نیز سخن گفته است. به گفته وی او دانشکده بازرگانی و رشته حسابداری را انتخاب کرده چرا که بسیاری از محاسبات ریاضی را بدون استفاده از ماشین‌ حساب انجام می‌دهد.

اگرچه در سال‌های اخیر در مصر و دیگر کشورهای اسلامی آگاهی مردم از اوتیسم افزایش یافته است، با این حال این آگاهی هنوز در حد مطلوب نیست.

انتهای پیام
captcha