سومین گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس صربستان برگزار می­‌شود
کد خبر: 4144313
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

سومین گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس صربستان برگزار می­‌شود

سومین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس صربستان فردا دوشنبه، 9 خردادماه در بلگراد برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دور سوم گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌­های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اندیشمندان مسیحی کلیسای ارتدوکس صربستان با عنوان اصلی «دین و جهان معاصر» و موضوعات فرعی «سبک زندگی دینی»، «ادیان و حقوق بشر؛ نقش زن و خانواده در جوامع» و «ارتباط دین و سیاست» روز دوشنبه 9 خردادماه برابر با 29 می 2023 در بلگراد برگزار خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه این دور از گفت‌وگوها که به اهتمام رایزنی فرهنگی ایران در صربستان برگزار خواهد شد، حجت‌­الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران، پاتریارک پورفیریه؛ اسقف اعظم صربستان و پروفسور روزان راسکویچ؛ رئیس دانشکده الهیات سخن خواهند گفت.

همچنین در این نشست، اندیشمندانی از کلیسای ارتدکس صربستان؛ پروفسور راستکو یوویچ، معمر خلیلویچ، پروفسور الکساندر جاکواتس و سعید خلیلویچ در خصوص موضوع دین و جهان معاصر به بحث و تبادل اندیشه می‌­پردازند.

اندیشمندان ایرانی متشکل از حجت‌­الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری؛ مسئول مرکز ارتباطات و بین‌­الملل حوزه‌­های علمیه، حجت­‌الاسلام والمسلمین رضایی؛ رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) و زهرا رشیدبیگی؛ رئیس اداره گفت‌وگوی اسلام با مسیحیت ارتدوکس و پروتستان نیز در این مراسم به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع نشست خواهند پرداخت.

در حاشیه این دور از گفت‌وگوها، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ولادیمیر اورلیچ؛ رئیس مجلس صربستان، خانم مایا گویکوویچ؛ نخست‌وزیر و وزیر فرهنگ صربستان، مصطفی یوسف اسپاهیچ؛ مفتی بلگراد و وزیر دادگستری دیدار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران در رأس هیئتی بلندپایه از ‌ایران به دعوت پاتریارک پورفیریه؛ اسقف اعظم صربستان و به منظور شرکت در گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس، روز گذشته، 7 خردادماه تهران را به مقصد بلگراد ترک کرد.

سابقه گفت‌وگوی دینی جمهوری اسلامی ایران با کلیسای ارتدوکس صربستان به برگزاری اولین دور گفت‌وگوی دینی با عنوان «مسیحیت، اسلام و جهان بدون خشونت» در دوم خرداد 1396 در بلگراد و دومین دور گفت‌وگوها با عنوان «ادیان و سلامت جامعه در جهان پساکرونا» در 14 تیر 1401 در تهران باز می­‌گردد که اندیشمندانی از کشورمان با تعدادی از صاحب‌نظران و متألهان مسیحیت ارتدوکس به گفت‌وگو نشستند.

انتهای پیام
captcha