شکنجه 170 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4144253
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

شکنجه 170 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

یک مقام فلسطینی تأکید کرد که 170 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الهیئة الوطنیة للاعلام، عاصم خمیس، معاون وزیر توسعه اجتماعی فلسطین، امروز یکشنبه گفت که تعداد کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حال حاضر 170 نفر است و این کودکان در معرض انواع موارد نقض حقوق خود قرار گرفته‌اند.

خمیس ​​در سخنانی پیش از آغاز کنفرانس منطقه‌ای پیشگیری از تخلفات شدید علیه کودکان در درگیری‌های مسلحانه که در دوحه پایتخت قطر و به همت شورای وزیران امور اجتماعی اتحادیه عرب برگزار شد، با بیان این سخنان افزود: تعداد کودکان بازداشت شده از سال 2015 تا 2022 به بیش از 7500 کودک رسیده است.

وی تأکید کرد: دولت فلسطین به دنبال این است تا از کودکان در برابر هر گونه فعالیتی که منجر به مشارکت آن‌ها در درگیری‌های مسلحانه شود، محافظت کند، به ویژه کودکانی که در قبلاً توسط رژیم اشغالگر اسرائیل دستگیر شده‌اند.

خمیس ​​افزود: اشغالگران اسرائیلی در تلاشی دائمی و مستمر به دنبال ایجاد مانع در زندگی کودکان فلسطینی هستند و آن‌ها را با دستگیری، آزار و اذیت و قرار دادن در معرض خشونت و تهدید هدف حملات و اقدامات خلاف قانون خود قرار می‌دهند. ضمن اینکه به دنبال این هستند تا از این کودکان برای کار در سرویس‌های امنیتی خود بهره‌برداری کنند. همچنانکه در ازای آزادی، آن‌ها را مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین می‌کنند.

این مقام فلسطینی، خواستار حمایت آن دسته از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای فلسطینی شد که موارد نقض حقوق کودکان توسط اشغالگران را مستندسازی می‌کنند.

وی همچنین خواستار حمایت، کمک و مشارکت در کنفرانس کودکان فلسطینی شد که در دوره آتی به میزبانی پادشاهی اردن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha