از اهتزاز مقتدرانه پرچم فلسطین تا تأکید بر حق بازگشت + عکس
کد خبر: 4144112
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
در کنگره فلسطینیان اروپا صورت گرفت؛

از اهتزاز مقتدرانه پرچم فلسطین تا تأکید بر حق بازگشت + عکس

هزاران فلسطینی به همراه شخصیت‌های سیاسی و مدنی از سراسر اروپا دیروز شنبه، 6 خرداد برای برگزاری بیستمین کنگره فلسطینیان اروپا در سوئد گرد هم آمدند.

کنگره فلسطینیان اروپا  در سوئد

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، کنگره فلسطینیان اروپا بیستمین نشست خود را در شهر مالمو سوئد که دومین جامعه فلسطینی بزرگ اروپا پس از آلمان را دارد، برگزار کرد.

هزاران فلسطینی ساکن اروپا با گرایش‌های مختلف، تعدادی از نمایندگان پارلمان‌های سوئد، ایتالیا و ایرلند، علاوه بر نمایندگان حزب سوسیال دمکرات، حزب چپ و حزب محیط زیست  سوئد و تعدادی از نویسندگان سوئدی و اعضای شوراهای شهردار در این کنفرانس شرکت کردند.

گردهمایی بزرگی از سیاستمداران، فعالان سوئدی و شخصیت‌های فعال در امور حقوق بشر، رسانه، اقتصاد، هنر و فرهنگ از اروپا و جهان حضور داشتند.

در طول این کنفرانس، 9 همایش موازی برگزار می‌شود که مهمترین آنها کنفرانس زنان فلسطینی در اروپا و کنفرانس جوانان فلسطینی است. این کنفرانس شامل نمایشگاهی مربوط به اسرای فلسطینی و همچنین برنامه‌ای ویژه برای تجلیل از شاهدان یوم النکبه در اروپاست.

در حاشیه این همایش، رویدادها، کارگاه‌ها و جشنواره‌هایی به زبان‌های عربی، سوئدی و انگلیسی با هدف برجسته‌سازی تمامی مسائل ملی فلسطین، علاوه بر رویدادهای هنری، نمایشگاه‌های آثار تاریخی و بازارچه‌هایی دایر است.

امین ابو راشد، رئیس کنگره فلسطینیان اروپا می‌گوید که این کنگره  که به مدت دو دهه برگزار می‌شود، سالانه هزاران فلسطینی را از اروپا با گرایش‌های مختلف به سمت خود جذب می‌کند و این کنگره در پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ اروپایی برگزار شده است.

ابو راشد گفت: این کنگره که با شعار «75 سال و ما بازخواهیم گشت» بر حق فلسطینیان برای بازگشت به فلسطین یعنی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر تأکید می‌کند.

این کنفرانس پس از 3 سه سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا از سر گرفته شده و حضور 18 هزار نفر در این کنفرانس تخمین زده شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها پرچم‌های فلسطین در اثنا و حاشیه این کنفرانس نماد اقتدار و مقاومت یک ملت در برابر اشغالگران صهیونیست است.

انتهای پیام
captcha