شرکت در جشنواره «ایده‌های اوقات فراغت»
کد خبر: 4144098
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

شرکت در جشنواره «ایده‌های اوقات فراغت»

سرپرست دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «ایده‌های اوقات فراغت» خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره تا دهم خردادماه منتشر می‌شود و پس از آن متقاضیان به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا ایده‌های خود را ارسال کنند.

جشنواره «ایده‌های اوقات فراغت»؛ چطور شرکت کنیم؟به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: مجتبی تاجیک با بیان اینکه پوستر جشنواره «ایده‌های اوقات فراغت» به زودی آماده و رونمایی می‌شود، اظهار کرد: با رونمایی از پوستر جشنواره، آغاز این فراخوان را اعلام می‌کنیم. سعی کرده‌ایم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تا قبل از ۲۳ خردادماه برنامه به اتمام برسد و بتوانیم ایده‌های ارسالی را جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان اینکه در صددایم به عنوان دستگاه و اصل به سایر دستگاه‌های فعال در حوزه اوقات فراغت، تشکل‌ها و سمن‌ها و جوانان کمک کنیم تا تابستان امسال را با ایده‌های نوتری برای اوقات فراغت شروع کنند، تصریح کرد: به غیر از اشخاص حقیقی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، سازمان‌ها، تشکلات مردم نهاد و سمن‌هایی که از وزارتخانه‌های مختلف مجوز دارند نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. با توجه به سیاست برون سپاری کارها از سوی دولت، سعی کردیم این جشنواره را با استفاده از تشکل‌های مردم نهاد برگزار کنیم.

به گفته سرپرست دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، شرکت در جشنواره اوقات فراغت هیچ محدودیت صنفی و سنی ندارد و هر فردی با هر سن و تحصیلاتی و با توجه به تجربیات خود در حوزه اوقات فراغت این فرصت را دارد که در جشنواره یاد شده شرکت کند.

تاجیک همچنین این را هم گفت که مخاطبان اصلی وزارت ورزش و جوانان، نوجوانان و جوانان هستند و از این رو هدف غایی برگزاری این جشنواره معطوف به گروه سنی جوانان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه در پوستر جشنواره "ایده‌های اوقات فراغت"، دسته‌بندی‌هایی که ایده‌های مختلف می‌توانند در آن جای گیرند را برای شرکت کنندگان درج خواهیم کرد، عنوان کرد: ما طبقه‌بندی محتوای مربوط به اوقات فراغت اعم از ورزشی، فرهنگی، بازی و... را در پوستر جشنواره اعلام خواهیم کرد اما باز هم به قالب‌های خلاقانه  احترام می‌گذاریم و افراد می‌توانند با هر محتوای خلاقانه‌ای که جزو اوقات فراغت محسوب شود در این جشنواره شرکت کنند.

سرپرست دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنان خود درباره شاخص‌هایی که برای داوری درباره ایده‌ها مد نظر است نیز توضیح داد: هر فرد متناسب با زیست بوم منطقه خود و یا فضای سراسری کشور می‌تواند ایده‌هایش را طراحی و ارسال کند اما ما در داوری‌ها شرایط زیست بوم منطقه‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم. افراد هم در دسته بندی برنامه‌های اوقات فراغت برای فضای واقعی و هم برای فضای مجازی می‌توانند شرکت کنند اما به این امر توجه داریم که ایده‌های ارسالی برای اوقات فراغت بیشتر از فضای مجازی به فضاهای واقعی معطوف باشند و افراد در ایده‌های خود برنامه‌هایی که شکل گروهی دارند و در فضای واقعی انجام می‌شوند را مد نظر قرار دهند. افراد می‌توانند حتی بازی‌ها محلی و قدیمی بومی خود را برای برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند مد نظر داشته باشند. همچنین این برایمان مهم است که افراد در ایده‌های خود نگاه متعادلی به زنان و مردان داشته باشند تا برنامه‌ها به نحوی طراحی شود که هر دو این دسته‌ها بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند و محدودیتی وجود نداشته نباشد.

تاجیک همچنین درباره ضرورت پرداختن به اوقات فراغت و ایجاد جشنواره‌ای برای آن توضیح داد: اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در راستای تولی‌گری در حوزه اوقات فراغت جوانان خاصه در فصل تابستان که اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بیشتر است، تصمیم به برپایی این جشنواره گرفت. این جشنواره بعد از چند سال خلاء در این زمینه برگزار می‌شود و در این راستا فراخوانی تحت عنوان فراخوان ایده‌های اوقات فراغت با هدف جمع آوری ایده‌های این حوزه و توجه ویژه به مسائل بومی مناطق در حوزه اوقات فراغت اطلاع رسانی خواهد شد. از سوی دیگر بعد از چند سال درگیری با کووید ۱۹ و مسائل اجتماعی و سیاسی اخیر کشور لزوم پرداختن به اوقات فراغت جوانان حس می‌شد.

وی در پایان سخن خود افزود: جزو ایده‌آل ما این است که بتوانیم این ایده‌ها را بعدها در جشنواره بزرگتر و کامل‌تری به رقابت بگذاریم تا از بعد اجرا هم امتیاز بندی شوند و با دریافت گزارشات از دستگاه دولتی، اشخاص حقیقی و تشکل‌های مردم نهاد رونق اوقات فراغت را بیشتر کنیم و تا انتهای فصل تابستان جایزه دستگاه یا اشخاص یا تشکل‌های مردم نهاد برتر این حوزه را تخصیص دهیم. این امر در ادامه مسیر در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha