امامان محله احیای کارکرد اجتماعی مساجد را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 4144080
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

امامان محله احیای کارکرد اجتماعی مساجد را در اولویت قرار دهند

راهیار منطقه‌ای شمال غرب بنیاد هدایت کشور گفت: امامان محله با همکاری فعالان فرهنگی و دینی احیای کارکرد اجتماعی مساجد را در اولویت قرار دهند.

امامان محله احیای کارکرد اجتماعی مساجد را در اولویت قرار دهندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام یاسین حسن‌زاده، راهیار منطقه‌ای شمال غرب بنیاد هدایت کشور، ششم خرداد ماه در سفر به استان اردبیل در جلسه مشترک با مدیرکل تبلیغات اردبیل، در سخنانی مسجد را محل اخوت و افزایش تعداد کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی در محلات عنوان کرد و گفت: ما برای تحقق کارکرد، مدل و گفتمان امامت مساجد، «عملیات مسجد به مسجد» را با همکاری امامان محله و مساجد اجرا می‌کنیم.

حسن‌زاده بر ضرورت توانمندسازی امامان مساجد تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری دوره‌های توانمندسازی، ایجاد انگیزه و گفتمان‌سازی شبکه امامت در بین امامان مساجد است تا مسجد به کانون علم نو و حرف تازه تبدیل شود. رهیار منطقه‌ای شمال غرب کشور به برنامه‌ریزی فرهنگی برای یک هزار مسجد در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، ۱۰۰۰ مسجد در کل کشور در نظر گرفته و به بهانه محله هم‌دل با امام محله و افراد مرتبط با مسجد در راستای احصای نیازمندی‌های فرهنگی آن‌ها و تشکیل شناسنامه برای مساجد، گفتمان‌های مستمر برگزار می‌کنیم.

راهیار منطقه‌ای شمال غرب بنیاد هدایت کشور تحقق تمدن اسلامی را لازمه ظهور امام عصر(عج) عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی برای ظهور لازم است و باید از سوی عموم مردم علی‌الخصوص فعالان فرهنگی و تبلیغی مورد توجه قرار گیرد. وی بر انتقال جامعه‌پردازی به مساجد در قالب گفتمان تاکید کرد و گفت: نقش جامعه‌پردازی مساجد نیازمند مردمی‌سازی فعالیت‌ها و تغییر نگاه نهادی مردم به امور مساجد است تا در مردم حس مسئولیت‌پذیری در قبال تعالی مساجد تقویت شود.

حسن زاده استفاده از نیرو‌های جهادی را عامل موثر در پیشبرد امور فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای موفقیت در احیای کارکرد اجتماعی مساجد باید اقتضائات استان و ضرویات فرهنگی نوشته شود تا دچار فرسایش و اتلاف وقت نشویم. وی شناسایی مساجد شاخص را اولویت اصلی در تعالی شبکه امامت عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت افراد شاخص استان، اکتفا نکردن به آمار و گزارش، احصای ظرفیت‌ها برای تمدن‌سازی و جریان‌سازی از جمله راهکار‌های موثر در تقویت شبکه امامت مساجد است.

حسن زاده بر محوریت بخشی به مساجد در امور مختلف اجتماعی تاکید کرد و گفت: حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و مراکز فرهنگی که خارج از مساجد به ارائه فعالیت می‌پردازند، باعث از بین رفتن محوریت مساجد شده، لذا باید با انسجام‌بخشی به امور، مرجعیت مساجد را احیا کرد.

انتهای پیام
captcha