اردبیل مهد فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران است
کد خبر: 4143386
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

اردبیل مهد فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران است

معاون استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: اردبیل مهد فرهنگ، تمدن و تاریخ این کشور بوده و می‌تواند با حضور هنرمندان با اصالت اتفاقات خوبی را در این بخش رقم بزند.

معارفه رئیس حوزه هنری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اردبیل، سعید لشگری، معاون استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، سوم خردادماه، در مراسم آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان اظهار کرد: در برهه حساس فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باید ظهور و بروزی متفاوت پیدا کند و اردبیل که مهد فرهنگ، تمدن و تاریخ این کشور است، می‌تواند با حضور هنرمندان با اصالت اتفاقات خوبی را در این بخش رقم بزند.

لشگری تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا در ۲ سال اخیر با فضاسازی‌های مناسب منطبق بر سیاست دولت، امیدآفرینی را در بین هنرمندان و اصحاب فکر و اندیشه داشته باشیم که قطعاً در ادامه این مسیر به این پویایی و حرکت تحولی نیاز داریم.

وی گفت: حوزه هنری دوره تحولی جدیدی را شروع کرده و قطعاً در دهه چهارم انقلاب تلاش بر این است تا رویش‌های جدیدی در این حوزه با پشتیبانی و حمایت مسئولان استانی اتفاق بیفتد.

در این مراسم محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه کرامت و میلاد امام رئوف را در پیش داریم و همه ایرانیان به وجود این امام مهربان و در پناه بودن او افتخار می‌کنند. وی به آزادسازی خرمشهر به عنوان یک رویداد تاریخی در این کشور اشاره کرد و گفت: با آزادسازی خرمشهر معادله جنگ عوض شد و ما توانستیم پیروزی‌های بیشتری را در حساس‌ترین مقطع به دست آوریم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ضرورت روایت‌گری مناسب از فتح خرمشهر را به همت هنرمندان و نویسندگان یادآور شد و تصریح کرد: متأسفانه تنها مقاومت اهالی خرمشهر آن هم بعد از اشغال این شهر روایت می‌شود، در حالی‌که ما هنوز نتوانسته‌ایم روایت واقعی از دلاوری‌های رزمندگان اسلام را در فتح خرمشهر به تصویر کشیده و در این زمینه هنرمندانه برای مردم افتخارات را بازگو کنیم.

دادمان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: الگوی روایت حقیقی از فتح خرمشهر الگوی شایسته‌ای است که امروز نیز می‌تواند ما را از گردنه‌های سخت عبور دهند. دادمان اضافه کرد: باید در قالب این الگو عمیق‌ترین، لطیف‌ترین و منحصربه‌فردترین آثار هنری با پشتوانه اندیشه راهبردی تهیه شود تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی استان اردبیل را استان با پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی غنی برشمرد و بیان کرد: ما به وجود چنین استان هنرپروری افتخار می‌کنیم که در سایه تولید آثار این هنرمندان در سطح کشور نام اردبیل به شایستگی می‌درخشد. دادمان ضرورت تغییر مدیریت در حوزه هنری را بنا به مصلحت مسئولان استانی یادآور شد و اظهار کرد: زمانی که برای سپردن مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امیر رجبی رایزنی‌هایی انجام شد، بنده مخالفت کردم، هر چند که در ابتدای طرح تحول انتظار داشتیم تا این مدیر توانمند یاری‌گر ما باشد، اما به ضرورت نیاز استان، با تغییر مدیریتی موافقت شد و انتظار می‌رود مدیریت جدید حوزه هنری نسبت به اجرای سند تحول منطبق بر زیست بوم هنری استان اقدام کند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما از تولید آثار فاخر هنرمندان با محوریت انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس حمایت‌های لازم را از هنرمندان انجام می‌دهیم و برای این جایگاه رفیع ارزشی مضاعف قائل هستیم. دادمان گفت: متناسب با جایگاه فرهنگی، هنری، زیست بوم و موقعیت این استان سند تحولی با محوریت دستگاه‌های فرهنگی اجرایی خواهد شد و انتظار می‌رود مدیریت جدید با سبقه و سابقه‌ای که در «سوره مهر» داشتند در این زمینه فعالانه حضور پیدا کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را جبهه گسترده با ایده‌ها و تفکرات نو و اندیشه‌های سازنده برشمرد و افزود: انتظار ما این است که با محوریت استان اردبیل در شمال‌ غرب کشور، تولید آثار فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی را شاهد بوده و زمینه ارائه آن را به نسل‌های بعدی فراهم کنیم.

در این مراسم از زحمات امیر رجبی، مدیر حوزه هنری قبلی قدردانی و با حکم «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، «مهیار سپهری» به عنوان مدیر حوزه هنری استان اردبیل معرفی شد. در بخشی از حکم «محمدمهدی دادمان» خطاب به «مهیار سپهری» آمده است: «دارالإرشاد اردبیل، این سرزمین حاصل‌خیز از استعدادهای طبیعی و انسانی، با مردم مؤمن و انقلابی، جوانان باصفا، ورزشکاران نمونه، متخصصان و هنرمندان ـ به‌ویژه نوحه‌سرایان خوش‌آوازه و داستان‌نویسان برجسته ـ اینک چشم‌انتظار تاج‌الشّعراها، مؤذّن‌زاده‌ها، ملّاقلی‌پورها و فردی‌های دیگر است. خدمت به استانی با این‌همه ظرفیت و اهمیت، وظیفه خطیری‌ است و همه این تلألؤها را جز با زبان هنر نمی‌توان به شایستگی ماندگار کرد.»

در پایان مراسم مهیار سپهری، رئیس جدید حوزه هنری استان اردبیل، نیز با ابراز خرسندی از حضور در این استان به عنوان فرزند اردبیل افزود: در این مسئولیت تلاش خواهم کرد تا با تقویت فرهنگ و فعالیت‌های هنری با گستره وسیع در این استان یاری‌گر هنرمندان و فعالان این عرصه باشم. سپهری خاطرنشان کرد: بنده از اهالی هنر هستم و حوزه هنری را خانه پدری خود می‌دانم و سعی خواهم کرد در این مسئولیت ادای دینی به این خانه پدری داشته باشم. وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تعهد را در کنار تخصص بسیار مهم و ارزشمند می‌دانم و بر این باورم دل‌سپردگی و دلدادگی به هنر انقلاب اسلامی در شرایط حساس کنونی می‌تواند کشور را از این برهه حساس به سلامت عبور دهد.

مدیر جدید حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: ما در برابر انقلاب اسلامی، شهدا و ارزش‌های به دست آمده در این چهار دهه مسئولیت سنگین و خطیری را بر عهده داریم و باید تلاش کنیم تا این درخت به ثمر نشسته را که خون هزاران شهید به پای آن ریخته‌شده به ثمربخشی بیشتری برسانیم.

انتهای پیام
captcha