تولید اندیشه اولویت اساسی در اثرگذاری تبلیغ دینی است
کد خبر: 4143105
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
مدیرکل تبلیغات اردبیل:

تولید اندیشه اولویت اساسی در اثرگذاری تبلیغ دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر توجه به نیاز‌های فرهنگی در جامعه گفت: تولید اندیشه اولویت اساسی در اثرگذاری تبلیغ دینی است.

تولید اندیشه اولویت اساسی در اثرگذاری تبلیغ دینی استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، سوم خرداد ماه در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره تبلیغات اسلامی نمین در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در سخنانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی بر «تولید علم و اندیشه» تاکید داشته و سرود «سلام فرمانده» را اثری در راستای تولید اندیشه فرهنگی متناسب با اقتضائات زمان و حرکت بر مدار اولویت‌ها معرفی کردند.

مدیرکل تبلیغات اردبیل به موقعیت کنونی در دوران حساس انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هیچ زمان و برهه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی به حساسیت زمان معاصر نیست در طی سالیان بعد از انقلاب باوجود گذر موفقیت‌آمیز از سختی‌هایی هم‌چون دوران دفاع مقدس، تحریم و فتنه‌های متعدد علیه انقلاب، اکنون در جنگ اندیشه‌ها با دشمن در نبرد هستیم که نیازمند بصیرت‌افزایی و تبلیغ اثرگذار در جامعه است.

وی بر محتوابخشی به برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: علت عدم تاثیرگذاری برخی از جریان‌های تبلیغی و تریبون‌های تخصصی، فقدان محتوای مناسب و عدم برخوداری از سواد فرهنگی برای رویارویی با نبرد تمدنی است. جعفرزاده افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در محتوابخشی به برنامه‌ها آماده همکاری با ادارات و نهاد‌های فرهنگی است، چرا که هیچ اداره یا نهادی به تنهایی نمی‌تواند در فعالیت‌ها موفق شود لذا نیازمند وحدت و همدلی در امور است.

مدیرکل تبلیغات اردبیل به اجرای طرح قرآنی سمیر اشاره کرد گفت: طرح قرآنی سمیر با هدف ایجاد زمینه برای ارتقای معرفت قرآنی اقشار مختلف مردم با حمایت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مساجد آغاز شده و در برنامه‌های آتی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. وی شهرستان‌های نمین و عنبران را سمبل وحدت شیعه و سنی در استان عنوان کرد و گفت: اهالی شیعه و سنی در شهرستان نمین با درایت و راهبری شایسته ائمه جمعه وحدت و اتحاد را در تمام امور حفظ کرده و نمادی از انسجام دینی در این منطقه بشمار می‌روند. جعفرزاده از امام جمعه، فرماندهی سپاه، شهردار، فرماندار و مسئولین تمامی ادارات و نهاد‌ها نمین خواست برای ترویج فرهنگ دینی با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان بیش از پیش همکاری کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده، امام جمعه نمین در سخنانی سازمان تبلیغات اسلامی را در راس امور تبلیغ دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر امام خمینی (ره) باید دین اسلام را با تبلیغ شایسته به دنیا معرفی کنیم. وی اساسی‌ترین علت برخی آسیب‌های فرهنگی در جامعه را عدم هماهنگی ادارات فرهنگی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های جدی باید در راستای فرهنگ‌سازی دینی با وحدت رویه و هماهنگی ادارات و نهاد‌های فرهنگی اجرا شود تا شاهد نقش‌آفرینی فعالان فرهنگی و دینی در جامعه باشیم.

در این جلسه طیب امینی فرماندار نمین نیز در سخنانی به تخصیص اعتبارات لازم برای تجهیز خانه‌های عالم و مساجد این شهرستان اشاره کرد و گفت: فرمانداری نمین در راستای توسعه فرهنگی این شهرستان اقدامات لازم را در بحث حمایتی و جذب اعتبارات لازم انجام داده است. وی افزود: طبق بازدیدی که از مساجد شهری و روستایی و خانه‌های عالم بخش‌های عنبران، ویلکیج و بخش مرکزی نمین انجام شده، اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این اماکن فرهنگی و مذهبی جذب این شهرستان خواهد شد.

در ادامه طی حکمی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردیبل، حجت‌الاسلام یداله نعمتی به‌عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام شامل رحیم‌پور قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha