محصول فناورانه «نشاسته حفاری» از جهاددانشگاهی اردبیل ارائه شد
کد خبر: 4142915
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

محصول فناورانه «نشاسته حفاری» از جهاددانشگاهی اردبیل ارائه شد

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در کنار ده‌ها محصول فناورانه جهاددانشگاهی در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی، از واحد اردبیل نیز نشاسته حفاری در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ارائه شد.

محصول فناورانه «نشاسته حفاری» از جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌ اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد اردبیل، روز گذشته، دوم خردادماه، با اعلام اینکه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از 27 تا 30 اردیبهشت‌ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در کنار ده‌ها محصول فناورانه جهاددانشگاهی در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی، از واحد اردبیل نیز نشاسته حفاری در این نمایشگاه ارائه شد.

اوچی‌اردبیلی با بیان اینکه پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته حفاری با هدف کاهش وابستگی خارجی و خوداتکایی به تولید داخلی راه‌اندازی شد، افزود: جهاددانشگاهی با سابقه تولید و بومی‌سازی حجم بالایی از فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی و در ادامه فعالیت‌های خود در این زمینه نسبت به ایجاد خط تولید نشاسته صنعتی مورد نیاز صنعت نفت اقدام کرده َاست.

وی اظهار کرد: این واحد صنعتی با هدف رفع یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت نفت، با مساعدت جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استان و به همت جهاددانشگاهی اردبیل با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی ایجاد شد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل تصریح کرد: اردبیل یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی کشور با تولید سالانه 750 هزار تن است که از این میزان 250 هزار تن درجه 2 و 3 است که هر از گاهی به‌دلیل استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی، شرایط نامناسب انبارداری، این محصول با ارزش دور ریز می‌شود.

اوچی‌ اردبیلی اضافه کرد: این واحد صنعتی ضمن تأمین یکی از محصولات استراتژیک صنعت نفت و ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای جهاد دانشگاهی، در ارتقای چهره صنعتی و اقتصادی استان و کشور نقش به‌سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته حفاری جهاددانشگاهی در سایه اهتمام مضاعف جهاددانشگاهی اردبیل به ثمر نشسته است و می‌تواند الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: ظرفیت اسمی این واحد، تولیدی دو هزار تن در سال است که فاز اول آن قابلیت تولید 500 تن در سال را دارد.

گفتنی است، در فازهای بعدی این میزان افزایش خواهد یافت و در کنار آن تولید ده نوع نشاسته مورد مصرف در صنایع دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha