صائبنیا افزود: صاحبان کسب و کار، گاهاً بهجای صرف وقت بیشتر برای طراحی مدل کسب و کارشان بیشتر وقت خود را برای تعریف محصول و حواشی آن صرف میکنند تا نشان دهند چگونه برای مشتری خود ارزشآفرینی خواهند کرد، اما بهندرت به این موضوع میپردازند که این ارزش چگونه به کسب و کاری سودآور تبدیل میشود.
وی اظهار کرد: طراحی مدل کسب و کار این امکان را به صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط و کارآفرینان میدهد که با در نظر گرفتن عوامل کلیدی موفقیت، شایستگیهای محوری برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار مورد نظر را معین و مشخص کنند با چه روش و مدلی این شایستگیها را فراهم خواهند کرد. نکتهای که باید رعایت شود این است که الزامات موفقیت در کسب و کار باید تا جایی که امکانپذیر است محدود به مهمترین الزامات شود و با نگرشی استراتژیک انتخاب شوند نه جزئی نگر.
گفتنی است، در این کارگاه شرکتکنندگان به طرح سؤالات خود پرداخته و از مدرس کارگاه پاسخهای مناسبی دریافت کردند.